Avatar billede SonniVinther Nybegynder
25. maj 2012 - 23:06 Der er 12 kommentarer

Installation af Football Manager 2012

HJÆÆLP mig inden jeg tyrer min Zepto langt helvede i vold i arrigskab!!

Jeg har lige formateret min computer og installeret Football Manager 2012, samt Steam. Men spillet vil ikke åbne. (hverken gennem Steam eller uden Steam)Forsøger jeg igen, får jeg af vide at spillet allerede kører, men det er jo så i en eller anden parallel usynlig verden, for det er ikke at se i nogen skuffer eller joblister. Timeren kører også, og fortæller spillet har været i gang i 15 timer pt (tiden jeg har brugt på at løse problemet) .. Jeg har som sagt for nylig reinstalleret windows, så det er da begrænset hvor mange programmer jeg kan have, der kan genere spillet, ligesom jeg også har opdateret grafikdriver (VGA-standart)

Jeg kontakter så Steam Support, som svarer at jeg skal installere spillet manuelt af en sekundær løsning. Et eller andet Microsoft Visuel C++ halløj. Får af vide at jeg skal åbne 2 ting i Steam-mappen:
dotnetfx.eOverskrift:xe :
Det vil den så ikk, og siger produktet ikke understøtter 64bit systemer..??
DXSETUP.exe
Det er DirectX, som virker til at lykkedes med at installere, og så alligevel er jeg ikke sikker? Det står ikke under min liste af installerede programmer, men det er måske ikke et program? Ja, jeg er altså ikke skarp i det her, sorry :)

Lidt bonushjælp: (ved ikke om det har noget med sagen at gøre?

Da jeg formaterede min computer for et års tid siden, havde jeg præcis det samme problem. Jeg har derfor været inde og set (tog et screenshot af alle installerede programmer fra sidste år) hvilke programmer jeg har installeret kort efter spillet, og der kan jeg se, at jeg har installeret noget NVIDIA, som jeg så har forsøgt på igen. Det lykkedes så HELLER ikk, sjovt nok.. Årsagen til denne grafikdriver ikke kan finde kompatibel grafikhardware??

Alt det her er virkelig sort snak for mig. Jeg vil bare spille Football Manager inden mit tøj bliver umoderne, og der kommer maddiker i min pizza.. Jeg har pt kun 4 hår tilbage på hovedet. Resten er rykket af i raseri...
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
26. maj 2012 - 00:45 #1
Opdater til den nyeste driver fra din grafikkort producent.

Den driver fra nvidia du skal bruge er sikkert det program der hedder physx.

prøv at gå ind i det faneblad der hedder processer og find steam og foodball manager og luk dem, og prøv igen.

opdater til det nyeste directx.
Avatar billede pstidsen Novice
26. maj 2012 - 08:07 #2
Hvad er styresystenskravet til FM12? Overholder du det og er det en rigtige version (bit) af spillet du har?
Avatar billede SonniVinther Nybegynder
06. juni 2012 - 12:28 #3
Krav til styresystemet er XP/Vista/W7, og jeg har Vista, så skulle være dækket ind...

Det bit-halløj dér er jo nok netop hvor der kommer knas i masineriet? Når jeg vil installere dotnetfx.exe, som sekundær installation efter Steam Support forslag. Ja, så siger Microsoft.NET Framework 2.0 Installation-vinduet at produktet ikke understøttes på 64bit-operativsystemer?

Jeg ved ikk hvad forskellen er på al det der 64 og 32bit halløj, men der står intet om de tal som krav bag på spillet, og jeg har ikke haft problemer med at installere spillet i de sidste 10 versioner, jeg har spillet. Hverken på denne eller ældre computere.. Det er jo ikk ligefrem verdens mest krævende og grafik-eksploderende vidunder af et spil :)..
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2012 - 18:52 #4
Åben Startmenuen og H-klik på Copmuter. Vælg Egenskaber. Der står hvor mange bit det er.
Avatar billede SonniVinther Nybegynder
06. juni 2012 - 19:37 #5
Jamen jeg ved godt jeg kører på 64 bit operativsystem... Det er jo sandsynligvis en del af essencen i hele problemet....

  -Når jeg vil installere dotnetfx.exe, som sekundær installation efter Steam Support forslag. Ja, så siger Microsoft.NET Framework 2.0 Installation-vinduet at produktet ikke understøttes på 64bit-operativsystemer?

Jeg ved ikk hvad forskellen er på al det der 64 og 32bit halløj, men der står intet om de tal som krav bag på spillet, og jeg har ikke haft problemer med at installere spillet i de sidste 10 versioner, jeg har spillet. Hverken på denne eller ældre computere
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2012 - 22:06 #6
Prøv at H-klikke på installationsfilen og tryk Egenskaber. Vælg fanebladet Kompatibilitet og kør som Windows 7 32 bit.
Avatar billede SonniVinther Nybegynder
08. juni 2012 - 13:20 #7
Den mulighed har jeg ikk under Kompatibilitet?..
Jeg kan vælge mellem:
Windows XP (service pack 2)
Windows 95
Windows 98
Windows 2000
Windows NT 4.0 (service pack 5)
Windows server 2003 (service pack 1)

der står ikke noget om 32 eller 64 bit?

... Håber det i det mindste er til en hjælp i en ny retning, og ikke en blindgyde? :)
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2012 - 13:45 #8
Prøv med Windows XP.
Avatar billede SonniVinther Nybegynder
08. juni 2012 - 13:58 #9
funger' ikk, desværre.. Det var også den, som den stod på til at starte med, da jeg var inde og kigge...

Men burde der ikk være en Vista option også? Der står jo bag på spillet at Vista er systemkrav..
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2012 - 15:56 #10
Jo, det troede jeg også der ville være.. Du må nok bare indse at du har købt noget du ikke kan bruge. Too bad.
Avatar billede SonniVinther Nybegynder
08. juni 2012 - 18:11 #11
Det kan ikk passe..

Så løsningen må blive at jeg lader min mindre end 3 år gamle Zepto til 17.000 kr stå og samle støv, for at købe en ny, så jeg kan fortsætte med at spille Football Manager, som jeg har gjort hele livet?...

Men du skal ihvertfald have tak for hjælpen alligevel :)
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2012 - 22:18 #12
Nu har jeg lige læst noget af dit spørgsmål igen (det er ikke til at huske detaljer i de mange spørgsmål man jonglerer rundt i...) og du skriver jo problemet kom efter formattering. Så før havde du 32 bit? og nu har du installeret 64 bit? Så kan du jo bare købe (eller få/låne/leje) Windows 7 32 bit.