Avatar billede diskolydia Nybegynder
24. maj 2012 - 23:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at indsætte fra ekstern hjemmeside til excel 2007 med links

Hej!

Jeg har et problemm, heh.

Jeg har et excelark, lavet i 2007, hvor der på en af fanerne er en "afkrydsning" som vi bruger til at krydse brugere af. Disse brugere henter vi fra en liste på en hjemmeside, hvor brugernes navne er links til deres profiler.

I mit eget excel (2007)fungerer det fint at jeg blot bruger ctrl+v til at sætte ind - den sætter listen ind med ét brugernavn på hver række og alle navnene er dermed links til profilerne. Men en anden som bruger mit excel-ark kan IKKE gøre dette, han bruger også 2007.

Sætter han bare ind med ctrl+v så smider den alle brugernavne i samme celle (den første). Vi har indtil nu brugt "indsæt speciel", men fandt så ud af i dag, at denne funktion gør - at brugernavnene ikke længere er links til profilerne.

hvordan kan jeg løse problemet? Det mest optimale ville være at få hans excel til at acceptere helt almindelig sæt ind.

Håber på en hjælpende hånd!

ps. Vi har tjekket ALLE excel indstillinger og sammenlignet med mit og hans og der er INGEN forskel overhovedet (indstillingerne oppe i office-ikonet)

/Diskolydia
Avatar billede Wally1973 Praktikant
25. maj 2012 - 02:12 #1
Lyder mere som om det er inputtet til Excel der er forskelligt.
Benytter i samme browser?
Avatar billede diskolydia Nybegynder
25. maj 2012 - 11:27 #2
Nej, han bruger firefox og jeg bruger explora - tror du at det kan gøre udslaget?
Avatar billede diskolydia Nybegynder
25. maj 2012 - 11:27 #3
Explore*
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. maj 2012 - 22:09 #4
Det kan sagtens gøre forskellen!
Avatar billede diskolydia Nybegynder
29. maj 2012 - 00:05 #5
haps du bare pointene wally - det gjorde forskellen :O)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
29. maj 2012 - 16:58 #6
Er ligeglad med pointene, så haps dem bare selv.
Det er vigtigere for mig at problemet blev løst. :)
Avatar billede diskolydia Nybegynder
29. maj 2012 - 17:01 #7
Hehe ok - og tusinde tak for hjælpen :O)