Avatar billede lurup Ekspert
22. maj 2012 - 16:03 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HD

HJÆLP jeg har en ekstern HD jeg ikke kan læse
Når jeg sætter den i usb stikken siger den at den ska formateres.

Hvordan kan jeg redde den ??
Den er en WD lille moden på 500 gb
Avatar billede Blandy Praktikant
22. maj 2012 - 16:07 #1
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2012 - 17:55 #2
Min opfattelse passer fint med et af rådene i linket.
Brænd en Ubuntu Live-CD og prøv om du kan se dine data på problem HDD. Hvis du kan, så lav en backup af dem, derefter kan du bare formatere disken normalt.
Avatar billede lurup Ekspert
22. maj 2012 - 17:58 #3
Spayware linket hjalp ikke..

Brænd en Ubuntu live-cd ??? Hvad vil det sige ??
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2012 - 18:11 #4
Linket er da godt nok, du har da vist ikke læst det hele:)
Ubuntu Live-CD, ok. M;an downloader en Iso fil, som brændes til en Botfil, som kan køres direkte fra et cd drev. Man kan dog også lave en USB-live. Det lyder måske indviklet, men det er det slet ikke.
http://ubuntudanmark.dk/download/
Her er et program som let og ubesværet brænder iso filen på en CD/DVD http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm
Hvis du vil prøve, så bare spørg. Du bliver glædelig overrasket over hvor let det er.
Avatar billede pstidsen Novice
22. maj 2012 - 18:24 #5
Og hvis CD'er er for gammeldags kan du bare bruge USB: http://www.ubuntu.com/download/help/create-a-usb-stick-on-windows
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
22. maj 2012 - 23:17 #6
Hvis du vil, kan jeg hjælpe dig via. TeamViewer
Du har sikkert hørt om det. Jeg kan fra min computer styre din. Du kan til hver en tid afslutte det, så du skal ikke være bange for, at jeg "overtager" din computer (:

Link til programmet: (det er helt gratis)
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx?pid=google.tv.s.int

Hvis du har lyst så skriv til min mobil: 51 44 01 99
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2012 - 00:00 #7
Jeg mistænker ikke mikkelfraringsted  for noget som helst, men generelt betragtet er det meget naivt at overlade styringen af sin computer til en ubekendt.
Avatar billede pstidsen Novice
23. maj 2012 - 12:19 #8
#7: Kan derudover også sige at mikkelfraringsted kun har været medlem på siden i 13-14 timer.
Avatar billede lurup Ekspert
23. maj 2012 - 12:53 #9
Nu har jeg fået lavet en boot cd med Ubuntu og det virker finr med at boot på den.
Men efter den er startet med at installer ( der står Ubuntu midt på skærmen ) sker der ikke meget mere.
Har også prøvet at køre den uden at installer uden der kommer gang i programmet.
Jeg køre win 7 64 bit
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2012 - 15:00 #10
Det lyder meget mystisk. Brugte du det brænde program jeg anbefalede eller et andet? Jeg har aldrig hørt at en Live-CD ikke kan starte op på en computer der er i orden. Har du mulighed for at prøve den Ubuntu på en anden PC?
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
23. maj 2012 - 16:42 #11
Jeg oprettede en bruger på denne side for selv at blive hjulpet, og tænkte at jeg lige så godt kunne hjælpe andre. Det er overhoved ikke naivt, da man til hver en tid kan afbryde samtalen, og jeg kan på ingen måde overføre nogen form for virus, malware, keylogger eller noget andet via teamviewer. professionelle IT hjælpere, bruger meget ofte selv TeamViewer til at hjælpe kunder. Du har dog ret i at man altid skal passe på, hvad man gør på nettet, men i denne situation, kan der intet ske.

mvh. Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2012 - 18:05 #12
#11 Det er ikke personligt ment, men kan man få direkte adgang til at manipulere med en fremmed computer kan man også misbruge det.
Avatar billede lurup Ekspert
23. maj 2012 - 19:08 #13
HEj

Prøver på en anden pc i morgen......skal i fadet i aften ( Det er jo onsdag)
Avatar billede lurup Ekspert
24. maj 2012 - 06:57 #14
HEj igen..

Der sker det samme på den anden pc
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 10:50 #15
Så er det helt klart at der er noget der er gået galt med den Ubuntu CD/DVD. Hiv en frisk Iso ned, prøv 32bit  og lad så Active@isoburner brænde den til bootfil.
Avatar billede lurup Ekspert
24. maj 2012 - 12:22 #16
Så er jeg kommet lidt videre..
Har lavet en ny skive og det virker.
Jeg kan desværre ikke læse den eksterne HD ???
Har prøvet med en anden HD og den virker.
Hvad kan jeg gøre ??????
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 13:12 #17
Er det i Diskhåntering det står at disken skal formateres?
Hvis det er, så forsøg at få dine data ud med f.eks. Pandora, så kan du bagefter formatere disken.
http://www.pandorarecovery.com/
Nb. Husk at man ikke skal gemme de data som findes, på den partition, hvorpå de blev fundet. Brug USB stick eller USB harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 21:54 #18
Håber du får løst problemet. Jeg smutter, er en af dem, som ikke gider være på Eksperten længere. m.v.h.
Avatar billede lurup Ekspert
24. maj 2012 - 23:11 #19
Har prøvet alt det der er skrevet her uden det har hjulpet.

er der andet jeg kan gøe inden jeg må formater den ??
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2012 - 22:39 #20
Prøv Testdisk, hvis det ikke hjælper, er der kon formatering til bage. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Brugsanvisning. Rul ned ad siden.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Avatar billede lurup Ekspert
13. juni 2012 - 23:17 #21
Tak Hall svar lige

Fandt lige 68000 filer....tak
Avatar billede lurup Ekspert
23. juni 2012 - 01:29 #22
lukket