Avatar billede Weberen Nybegynder
21. maj 2012 - 19:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

100% ydeevne?

Hej Eksperten! Jeg er begyndt at spille det nye Diablo og synes det er et super fedt spil! Men har desværre det lille problem at jeg har en ide om at min computer kan yde mere!

Det er en smule indviklet men kan man på en eller anden måde have låst CPUen til f.eks kun at bruge 60% på diablo? og kan det i så fald lade sig gøre at få den op på 100% ?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2012 - 19:48 #1
du vil aldrig kunne få 100% i et spil - der sker ting i baggrunden (fx netkort og harddisk-adgang) som tager cpu-kraft.
Men du kan da prøve - bare for sjov - på egen risiko - at slå diverse tjenester fra i windows. Når maskinen så ikke kan starte, så er du gået for langt, og den sikkerhedskopi du tog inden, skal indlæses (uden hjælp fra windows selv).
Avatar billede Weberen Nybegynder
21. maj 2012 - 19:52 #2
Tak ;) men det er prøvet :) andre forslag? :P
Avatar billede Blaine Nybegynder
21. maj 2012 - 20:39 #3
CPU'en er ikke den primære enhed til diablo III, det er dit grafikkort, og så længe dit grafikkort yder maks, er det kun en fordel at have ekstra resourcer på cpu'en til eksempelvis at kunne tabbe ud, hvis du hurtigt vil slå noget op på nettet.

Selv hvis du får tvunget computeren til at levere resten af din CPU kraft, tror jeg ikke du vil kunne mærke det positivt alligevel.

Men god fornøjelse =)
Avatar billede pstidsen Novice
21. maj 2012 - 20:41 #4
Afslut processor du ikke bruger. Brug et andet styresystem. Ubuntu (hvis der findes en Diablo version til det) er det "lettere" styresystem.
Avatar billede Weberen Nybegynder
21. maj 2012 - 20:50 #5
Det undre mig bare at jeg lagger så meget så! ;) mit grafik kort er iorden og mit net er 12mibt... Det virker bare som om CPUen er sidste mulighed....:/
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2012 - 20:47 #6
din idé er dødfødt - lev med det...
Avatar billede Wally1973 Praktikant
21. maj 2012 - 22:14 #7
hvad er dine specs?
Avatar billede Blaine Nybegynder
22. maj 2012 - 07:28 #8
Prøv at slå skygger helt fra, og lad alt andet være det samme, skygger har en tendens til at være meget resourcekrævende.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2012 - 08:06 #9
prøv at rydde op i temporære filer (fx http://www.filehippo.com/download_ccleaner ), og lige derefter defragmentere disken/partitionen (fx http://www.filehippo.com/download_defraggler ).
Avatar billede pstidsen Novice
22. maj 2012 - 09:44 #10
Hvad er dine specs?
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
26. maj 2012 - 14:23 #11
Er det en bærbar du spiller på? For så kan du prøve at gå ind i strømstyring, og se om du kører på "høj ydeevne" Mange bærbarer er sat som "balanceret" af standard. Skriv hvis du vil have en guide til hvordan du gør (:

Og som @blaine skriver, så kan du jo altid sætte diverse ting ned som shadows/detail osv.
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
26. maj 2012 - 14:23 #12
Er det en bærbar du spiller på? For så kan du prøve at gå ind i strømstyring, og se om du kører på "høj ydeevne" Mange bærbarer er sat som "balanceret" af standard. Skriv hvis du vil have en guide til hvordan du gør (:

Og som @blaine skriver, så kan du jo altid sætte diverse ting ned som shadows/detail osv.
Avatar billede pstidsen Novice
26. maj 2012 - 18:17 #13
mikkelfraringsted: Lad være med at lægge Svar før du bliver bedt om det! Det er en uskik!!
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
30. maj 2012 - 00:51 #14
Tror du har misforstået siden. Kommentar er til (forslag) som der står, og svar er til (løsninger og pointgivning). Jeg er kommet med et svar. Et svar er ikke det samme som "svaret" på løsningen, men blot min konstatering af, hvad der kunne være galt, og det er derfor et svar og ikke blot et forslag. Det kan godt være det ikke er "svaret" på problemet, men det er et svar. At du skriver det du skriver her, og ikke i en besked til mig privat er en uskik, over for ham der har postet dette indlæg.

Ps. jeg undskylder min uskik at svare tilbage her.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2012 - 01:27 #15
mikkelfraringsted >> Jeg kan se du er ny bruger her på siden, velkommen til.  :-)

Men pstidsen har faktisk ret, det kan du læse meget mere om her:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-3

Citat fra linket:
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.

Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar.