Avatar billede Jeez Nybegynder
20. maj 2012 - 00:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tastetur fejl, nogen taster virker ikke. (Bærbar)

Hej,

Jeg har en bærbar som jeg skulle kigge på for en ven.
Hele tasteturet var defekt da jeg fik den, den reagerede ikke på nogle taster, og det var som om 'pil ned' tasten konstant var trykket nede fordi i BIOS kørte den ned i menuerne hele tiden, jeg kunne stoppe dette ved at trykke på 'pil op'..
Jeg bedte derfor min ven købe et nyt keyboard, dog med den besked at jeg ikke var 100% på at det ville hjælpe.

Jeg monterede det nye keyboard, og nu virker stort set alle taster, bortset fra nogle enkelte som eksempelvis er 'sdgh*m' 'højre shift' 'home' 'caps lock' og nogle enkelte mere.

Bærbaren fungere fint med et USB keyboard. Jeg har kigget på selve porten på bundkortet og der ser ikke ud til at være noget skidt i vejen, og alle forbindelserne på det nye keyboard har fået sine forbindelses ridser fra porten, så man kan se der har været noget på sølvet.

Nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre for at fikse dette problem?
Avatar billede Mathias- Nybegynder
20. maj 2012 - 01:11 #1
Kør programmet "SlimDrivers" (søg på google, det er gratis)

tjek om du skulle mangle en driver, selvom det virker mærkeligt..
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. maj 2012 - 09:15 #2
Det du har er en kortslutning.
Et tastatur er bygget op af et tillempet gitter af ledninger, der så skaber kontakterne, når der trykkes.
Da du har skiftet selve tastaturet må det antages at fejlen ligger et andet sted og mit gæt er at der er røget væske ned over computeren på et tidspunkt, hvilket typisk når fladkablet fra tastaturet og derefter følger væsken så det ind i connectoren.
Avatar billede Jeez Nybegynder
22. maj 2012 - 09:39 #3
@Mathias-: Jeg giver beskeden videre med SlimDrivers.

@Wally1973: Hvordan ville det anbefales bedst at rengøre sådan en connection? med alm. sprit?
Avatar billede Jeez Nybegynder
04. juni 2012 - 09:08 #4
Wally1973

Venligst smid et svar.
Jeg har ikke hørt om det har fungeret endnu, men jeg må lukke tråden.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
16. august 2012 - 20:52 #5
luk venligst.
Avatar billede Jeez Nybegynder
17. august 2012 - 09:14 #6
ja hvorfor ikke, der sker ingenting.