Avatar billede dinh85 Nybegynder
16. maj 2012 - 19:00 Der er 15 kommentarer

Ekstern vil formatere

Hej,

Hvergang jeg tilslutter eller prøver at åbne min ekstern, fortæller den mig at jeg skal formatere den. Alle mine personlige ting er på den (billede, film, skoleting osv) og derfor vil jeg spørge jer om i har en løsning. Min absolutte sidste mulighed skulle være at formatere den, vil på ingen måde miste alle mine ting. Har godt nok prøvet at læse indlæg hvor andre havde det samme problem, dog da jeg ikke er god til IT og vil derfor gerne spørge om nogen evt. kunne skære det ud i pap?
Min ekstern er en Packard Bell Go hvis det skulle være til nogen hjælp.

Tak på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2012 - 19:18 #1
Velkommen til Eksperten.
Kan du komme til dine data?

Har disken drevbogstav i diskhåndteringen, og hvilket filformat vises der at den har?

NTFS FAT32 eller RAW?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2012 - 19:20 #2
Og når du afmonterer den bruger du så sikker fjernelse af hardware.
Tager man stikket ud medens der skrives til den så går filtabellen nemlig fløjten og den besked du får kan typisk være at du skal formatere.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2012 - 19:27 #3
Denne her kan gendanne en defekt filtabel:
http://www.easeus.com/partition-recovery/
Ps har dog ikke selv haft behov for det skal siges
Avatar billede tattoofreak Nybegynder
17. maj 2012 - 13:37 #4
Har du en medieafspiller, som du tilslutter din hdd til for at se film?
Avatar billede dinh85 Nybegynder
18. maj 2012 - 13:44 #5
Kan godt komme til min ekstern informationer. Drevbogstavet i diskhåndteringen? hvordan finder jeg det :)? og filsystemet er FAT32. Jeg plejer aldrig at bruge sikker fjernelse af hardware funktionen, så jeg plejer bare at afmontere min ekstern ved at trække den ud. Hvilket et af dem skal jeg downloade :)?

og til tattoofreak, jeg bruger media player classic hvis det er det som du spørger om.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2012 - 17:18 #6
Hvis du trækker din harddisk ud medens der data transmission kan du meget vel risikere at filtabellen går fløjten.
Du skal i hvert fald være sikker på der ikke er aktivitet.
Diskhåndtering:
Højreklik Computer-adminisrer-diskhåndtering.
He kan du se hvilket system den er i og om den har drev bogstav tilknyttet.
Avatar billede dinh85 Nybegynder
21. maj 2012 - 18:22 #7
Der står her:
GO (G:), Simpel, Grundlæggende, FAT32, I orden (Primær partition), Fejltolerance - nej også om dens kapacitet og ledig plads tilbage.

Ved ikke om det kunne bruges
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2012 - 18:29 #8
Jo det kunne det, og som jeg læser det er det i orden.
Avatar billede dinh85 Nybegynder
22. maj 2012 - 18:37 #9
Men jeg har stadig ingen adgang til min ekstern uden den spørger om jeg vil formatere den? Så forstår ikke hvorfor det er iorden :).
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2012 - 18:49 #10
Der er en anden tråd om det her:
http://www.eksperten.dk/spm/963384
Jeg havde nok prøvet Ubunto som der foreslås i tråden.
Kan du få overført data kan du bagefter formatere den.
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
22. maj 2012 - 23:23 #11
Du kan altid lave en backup og så derefter formatere den. Hvis du ønsker at gøre dette, så skriv, så skal jeg nok forklare, hvordan du gør (:
Avatar billede dinh85 Nybegynder
23. maj 2012 - 21:45 #12
Jo tak, ville være rart at få at vide step-by-step hvordan man gør det :).
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
23. maj 2012 - 23:45 #13
Start --> højre klik på denne computer --> tryk adminstrator --> under lager i venstre side kan du trykke på diskhåndtering --> find dit eksterne drev og højre klik på det --> tryk derefter på formater

mvh. Mikkel (:
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
23. maj 2012 - 23:55 #14
Start --> højre klik på denne computer --> tryk adminstrator --> under lager i venstre side kan du trykke på diskhåndtering --> find dit eksterne drev og højre klik på det --> tryk derefter på formater
Avatar billede dinh85 Nybegynder
25. maj 2012 - 15:37 #15
Tak! Dog vil jeg først gerne lave en backup på det hele inden jeg formatere min ekstern, kan nogen evt. hjælpe mig med det :)?