Avatar billede computer_tossen Nybegynder
15. maj 2012 - 14:49 Der er 8 kommentarer

Hvordan får man dvd'en ud af macbook pro 13?

Hej alle sammen.

Jeg har lige fået en macbook pro 13 for 2 dage siden.
Jeg skulle lige se hvordan det der dvd-afspiller virker, så jeg satte dvd'en ind og gik ind i programmet. Men da jeg var i menu i filmen, og havde valgt afspil, blev skærmen sort og den svarede ikke? Jeg ventede i 10min og den kom ikke frem, så jeg genstartede computeren.
1) Hvorfor virkede dvd-afspiller ikke?
2) Hvordan får man selve dvd'en ud af mac'en?
3) Hvordan overfører man billeder fra USB stik? Jeg har stukket stikket ind, men der kommer ikke noget frem?

Håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede swiatecki Novice
15. maj 2012 - 15:10 #1
2) Hold eject knappen nede, mener den sidder øverst til højre.
3) Når du sætter en USB i kommer der et ikon på skrivebordet, klik på dette og du burde kunne se dine filer. Alternativt åben Finder og vælg USB-drevet ude til venstre
Avatar billede egonspock Seniormester
15. maj 2012 - 15:28 #2
Hvis den ikke kommer frem i Finder allernederst til venstre hvor du kan klikke på eject, så kan du ved opstart holde musetasten nede indtil den kommer ud.

Hvis det er en mini-CD, så er det værre, for de har det slet ikke godt i et internt drev af den slags.
Avatar billede egonspock Seniormester
15. maj 2012 - 15:30 #3
Mht. billeder, så prøv at åbne iPhoto og importer derfra. Det vil gøre alt nemmere for dig at have billederne i det program.

Hvorfor DVD-afspilleren ikke virker er lidt underligt, men måske har de fundet på en ny kopisikring, der gør at man ikke kan afspille DVD'er mere.. eller måske er den blot beskidt.
Avatar billede computer_tossen Nybegynder
15. maj 2012 - 21:18 #4
Hvordan får man så USB stikket ud igen? ^_^
Avatar billede computer_tossen Nybegynder
15. maj 2012 - 21:40 #5
(4) Kan man ikke have 2 browsere åben på en gang?
Jeg kan stadig ikke finde ud af at importere billeder fra USB ?

Mange tak for svarrene hidtil! :-)
Avatar billede computer_tossen Nybegynder
16. maj 2012 - 23:46 #6
Jeg har fundet ud af mine svar.
Avatar billede aston Nybegynder
22. maj 2013 - 20:34 #7
hjæææææææææælp skal til eksamen i morgen i frask, og er kommet til at putte en af de der cd ordbøger i mit drev( ikke ret godt) faktisk ret træls:( hvoedan får jeg den ud, har snart prøvet alt. NOGEN derude der kan hjælpe? mvh Kathrine
Avatar billede aston Nybegynder
22. maj 2013 - 20:34 #8
Mener Fransk