Avatar billede jepzen Nybegynder
15. maj 2012 - 11:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette Avira

Jeg installerede Avira antivirus på en af mine venners computer. Men af en eller anden grund vil han nu hellere have AVG, derfor slettede jeg Avira, og installerede AVG. Men det viser sig at Avira ikke er helt slettet. Når jeg så går ind i programmer og prøver at slette alle Avira-filerne, får jeg at vide at jeg ikke har de fornødne rettigheder til at gøre dette, og at jeg skal have lov til dette af administrator. Hvad pokker gør man så? Jeg er logget på med kode og hele pibetøjet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. maj 2012 - 11:41 #1
Hvilket system
Windows xx 32bit - 64bit

Har du slettet eller uninstalleret Avira
En god ide er at installerer gratis versionen af revouninstaller
Den gør et godt arbejde med at fjerne programmer og efterladenskaber.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Kør den som administrator.
Højreklik på ikonet og vælg kør som administrator
Så har du adgang og rettigheder til at fjerne diverse efterladenskaber.
Avatar billede amite Mester
15. maj 2012 - 11:44 #2
Du kan prøve at starte add/remove programs som administrator fra en command prompt...

runas /user:%computername%\administrator "rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL appwiz.cpl"

Ellers har du forsøgt med avira uninstall tool?
http://www.avira.com/en/support-download-avira-antivir-removal-tool
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2012 - 16:30 #3
Jeg havde prøvet uninstall tool.
Virker denne som men Norton uninstall tool er det den bedste løsning
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
23. maj 2012 - 16:48 #4
Prøv at find avira mappen der ligger inde i denne computer. Derefter åbner du den og sletter alt der er derinde. Nogle af filerne vil den sige ikker er mulige at slette, men så genstarter du bare computeren, finder mappen igen, og sletter det så derefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2012 - 19:49 #5
jepzen er du kommet videre??
Avatar billede jepzen Nybegynder
11. juli 2012 - 17:55 #6
Mange tak for alle svarene. Jeg har nu reformnatteret computeren, af andre årsager. Jeg lukker:)