Avatar billede Berthelmast Nybegynder
13. maj 2012 - 17:45 Der er 7 kommentarer

Grafikkort: Hvor godt er GeForce GTX675m 2GB

Hej Eksperter

Jeg har netop købt en bærbar med 2g GTX675. I følge forhandleren skulle det være "Rigtig godt", men det kan man jo definere på mange måder. Er der nogen der kan give mig et andet grafikkort, fra et andet firma end Geforce som jeg kan nogen lunde sammenligne den med?

Tak på forhånd
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2012 - 19:05 #1
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-675M.70785.0.html

The NVIDIA GeForce GTX 675M is a the fastest single-GPU laptop graphics card as of March 2012. It is based on the GF114 Fermi core and is essentially a renamed version of th GeForce GTX 580M but with higher core clock rates. Therefore, it is still manufactured in 40nm at TSMC.

Skal du vide mere...? :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. maj 2012 - 19:05 #2
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. maj 2012 - 19:06 #3
Ja John kom vist først..

Du skylder mig stadig en kung-fu is :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2012 - 19:47 #4
hæhæ ;)
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
14. maj 2012 - 12:15 #5
HVad menes med "Single GPU"?
Avatar billede Blaine Nybegynder
14. maj 2012 - 17:46 #6
GPU - Graphics Processing Unit -  er hjernen i et grafikkort.
(ligesom CPU'en i en computer).

Single GPU betyder at der kun er 1, hvilket er normalt for grafikkort.

Hvis man har mange penge at bruge på computer, kan man vælge modeller med et grafikkort med to GPU'er, hvilket stort set er 2 grafikkort i et.
Det benævnes gerne SLI eller CrossFire.
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. maj 2012 - 13:47 #7
Ikke helt korrekt..

SLI eller Crossfire består af 2-x (tri, quad) GFX kort der "kobles" sammen.. Dual GPU kort kan sagtens findes i enkelt kort løsninger. Som regel de største og dyreste kort i de forskellige GFX serier.

Dog nok ikke noget jeg ville vælge i en bærbar der skal holde batteri mere end 4 minutter..

Noget der så kommer lidt mere frem i bærbare er en dual GFX løsning med et discrete GFX kort og et onboard GFX kort. Så kan man slå over på det onboard når man ikke spiller og derved forlænge batteri tiden.