Avatar billede grk Novice
08. maj 2012 - 19:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af NERGEAR

Jeg har anskaffet en NETGEAR ReadyNAS Duo v2. Kan jeg bruge den som en FTP server, hvor jeg kan logge på den over internettet. Hvis ja, hvordan sætter jeg den op. Ligeledes vil jeg gerne om den kan tage bakup fra min PC automatisk.

Nogen der kender til denne NETGEAR og kan hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2012 - 17:07 #1
har du ikke en cd/dvd disk  med til den ??

du kan godt logge på den over internettet  så  skal du ha en IP adresse og en DNS hvad mener du med backup vill du boot backup på computerne
Avatar billede grk Novice
10. maj 2012 - 17:26 #2
Hej Rasmus

Jeg har installeret den med den medfølgende CD. Under Sepup, System, Network er det felt med DNS 1 og 2 ligeledes et felt under Ethernet Ip adresse. Hvordan opsætter jeg den, så jeg kan logge på over internettet fra en anden adresse. Brugernavn og password er oprettet.
Avatar billede grk Novice
10. maj 2012 - 17:32 #3
PS. jeg kører den gennem en Linksys router. Skal den sættes op vedr. portindgang.
Avatar billede grk Novice
10. maj 2012 - 17:38 #4
I linksys under Port Range er følgende felter at indskrive i.

Application: felt er blank
Start: felt er blank
End: felt er blank
Protocol: Kan vælge mellem følgende: Both - UPD - TCP
IP address:
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2012 - 19:58 #5
vis du har en ip til NERGEAR så skal du skrive den på Internet Explorer
Avatar billede grk Novice
10. maj 2012 - 20:22 #6
Vil lige høre om du selv har en NETGEAR som er oppe at køre.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2012 - 00:02 #7
jeg har ikke en NETGEAR  KUN en D.link
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 19:16 #8
Avatar billede grk Novice
07. juni 2012 - 22:37 #9
Jeg lukker tråden, da jeg ikke har fået noget ud af mit spørgsmål. Der har ikke været nogle svar hvor de selv havde kendskab til Netgear´s opsætning. Jeg må derfor søge anden hjælp til opsætning.