Avatar billede choioi Nybegynder
07. maj 2012 - 09:55 Der er 2 kommentarer

Mine filer er blevet kæmpe store..

Jeg designer t-shirts med print i Illustrator og pludselig er mine filer blevet enormt store.

Normalt fylder et design typisk 10mb men nu fylder de op til 150mb. Der er ikke nogen ændringer i måden jeg designer på så kan ikke forstå at alle filer nu er store.
Avatar billede Himbear Nybegynder
07. maj 2012 - 10:10 #1
Du må have nogle pixel-data inde i filen?
Avatar billede prodic Mester
07. maj 2012 - 10:22 #2
Som tino_bh korrekt nævner så skyldes fejlen formodentligt nogle billeder.
Disse billeder er højest sandsynligt blevet embeddede, hvilket får filerne til at fylde enormt.
Brug File->Place for at placere billeder. Undgå at embedde og/eller lave en copy/paste fra f.eks. Photoshop.