Avatar billede para7 Nybegynder
03. maj 2012 - 17:25 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

WMP streaming klip skal stoppe efter 30 sekunder

Hvordan mon det kan lade sig gøre fx med ASP at bestemme, at et streaming klip kun kører i 30 sekunder, for derefter at stoppe og vise en dialogboks til at tilmelde sig?
Javascript er ikke godt, for besøgende kan slå det fra og snyde.
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2012 - 17:58 #1
Al ASP foregår på serveren så du har ingen mulighed for at bestemme hvornår det skal køre noget kode ud til klienten uden at du enten lader brugeren eller noget javascript gøre det. Det tætteste du så kan komme er på er på forhånd at detekte om man er tilmeldt - er man det sendes det fulde klip og ellers sendes kun et 30 sekunders klip ud sammen med enten dialigvinduet i javascript eller en færdig html tilmeldingsformular.
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2012 - 17:58 #2
Alternativer er selvfølgelig noget Flash, Silverlight eller lignende.
Avatar billede para7 Nybegynder
03. maj 2012 - 18:20 #3
OK, tak. Jeg har god erfaring med ASP og lidt js.
Jeg forestiller mig bare at der startes en timer, altså ikke js, der kan omgås. efter 30 sekunder sendes en kommando til WMP, WMV playeren, om at stoppe. Men det kan vel ikke gøres med ASP. Så hvad med at redirecte med en option på, side.asp?wmp=stop ...
Men altså, jeg holder mig foreløbig til WMP og ikke noget Flash.
det ville bare være bedst ikke at redirecte og have mere ro på siden.
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2012 - 18:32 #4
Korrekt - det kan ikke gøres med ASP da playeren jo netop ligger på klienten og ASP kun kan gøre en indvirkning på serveren og skulle ASP kunne gøre noget ville det kræve en form for roundtrip til serveren. En redirect-option ville stadig kræve noget javascript eller anden kode, fx meta, som man med lidt snilde også kan pille ved.

Som jeg umiddelbart ser det kan du kun gøre det lidt mere besværligt såfremt du vil holde det i HTML/ASP/JS (og ikke vil gøre som foreslået i #1) - skal udfordringen løses kræver det anden teknik.
Avatar billede para7 Nybegynder
03. maj 2012 - 20:04 #5
Ja, men så er det jeg tænker at simpelthen reloade siden med playeren efter 30 sek, og så den slår autoplay fra. Så KAN man da ikek spille klip længere end 30 sek. Når man så er logget ind siger session at der ikke skal være nogen timer i vb scriptet.
Er det ikke løsningen, eller har du en bedre?
Så tak for inspiration, vi kan vel dele guldet, hvis du sender et svar.
Senere skal WMP bygges om til at køre noget mere cross browser format, fx mp4. Her kører jeg mp4 på et andet site, men det kræver Quicktime plugin installeret. Det kræver vist lige et ny spm.
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2012 - 20:18 #6
Du kan scripte direkte til playeren i fx din developer toolbar - så medmindre jeg misforstår dig, så længe playeren er synlig kan enhver starte afspilningen igen derfra. Og som nævnt, hvordan vil du forhindre at jeg stopper reload af playeren?
Avatar billede para7 Nybegynder
03. maj 2012 - 21:54 #7
Åh ja da. Men så må jeg omdirigere direkte til hvor playeren er disablet, men stadig synlig. Der er nok en option på playeren, der siger vis men disabel?
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2012 - 21:57 #8
hvis den option findes kan den nok også manipuleres ved vha script ;)
Avatar billede cpufan Juniormester
03. maj 2012 - 23:29 #9
stol på at #1 svar er det eneste korrekte -
hvis du vil styre indholdet til brugeren, skal du bruge forskelligt indhold, da det ellers altid kan tilgåes, når det først er sendt afsted til klienten.
Avatar billede para7 Nybegynder
04. maj 2012 - 07:56 #10
Det gør nu ikke noget at man kan snyde, de der snyder skal være lidt en nørd. De fleste gider vel ikke rode med at omgås alm. færden, når et abonnement koster hundrede kroner for et år, og så er der fri adgang. Eller?
Der skal ikke til at laves ekstra klip, som er teasere. Men hvis det gøres umuligt at se mere end 30 s. ved normal færden, er det OK.
Jeg må vist lave noget vb script der reloader siden med onload="MediaPlayer1.controls.stop()" efter 30 s og så sætte et layer visible som dækker over playerens controls.
Det må vel være det...
Send lige svar for point....
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2012 - 11:37 #11
Vær opmærksom på at vbscript ikke er crossbrowser.

svar.
Avatar billede para7 Nybegynder
06. maj 2012 - 16:14 #12
Ja, det tænker man ikke lige på, har aldrig brugt det selv, nuomdage ville det være selvmord ;)