Avatar billede lindenkron Praktikant
25. april 2012 - 00:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

USB 3.0 overheat

Hey. Så efter at have sendt min PC til rep. og fået et nyt bundkort pga CPU overheat, står jeg nu med et nyt problem som jeg gerne vil tage op her før jeg sender bundkortet tilbage igen.

Det med CPUen er nu fikset, og denne gang gælder det et ligeså underligt problem.

I følge Asus Suite II når mine USB3.0-1 og USB3.0-2 alt for høje temp. når jeg bruger PCen, så høje at jeg får advarsler om det:
[IMG]http://i45.tinypic.com/2yo4ock.jpg[/IMG]

Det sjove er at der ikke er noget plugged ind i mit USB3.0 stik på bagsiden. Alle andre USB stik er tilgengæld brugt...
[IMG]http://i50.tinypic.com/r04hz4.jpg[/IMG]

Nogle vise ord? Tak!
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2012 - 07:45 #1
hvad er din køling på det bundkort egentlig

send det retur
der kan sagtens være flere bundkort i en serie der er fejlbefængt - har været ude for det

man kan få sådan et kort testet
se f.eks her

det er selvfølgelig den omvendte vej men så bliver du i hvert fald ikke snydt med kortet

http://www.computerplanet.dk/service/

m.v.h
Avatar billede lindenkron Praktikant
25. april 2012 - 12:10 #2
@Treatmenice

Selve bundkortet har ingen køling, men der er Blæser ind i kabinettet, CPU køler (ZALMAN CNPS 11X Extreme), og blæser ud af kabinettet for at skabe flow.

Som du kan se på det øverste billede er min CPU kun på 39* til trods for belastning. Under 100% belastning er den vist 54* fast, så det er jeg ret tilfreds med når man tænker på at mit gamle bundkort ramte 100* på omkring 4 sekunder ved 100% belastning haha (der var fejl på det).

Håber ikke det her også har fejl :<

Hilsen,
Lindenkron
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2012 - 12:33 #3
brug kommentar til at oprette spørgsmål og til at besvare med
svar er KUN til lukning af spørgsmål hvis du ikke opnår noget
ellers beder du den rette lægge et svar du accepterer

jamen der er noget helt galt med din pc
din usb enhed skal jo ikke ligge på den temp.

nu er jeg helt forvirret
er det ikke en stationær pc

http://www.hitechlegion.com/reviews/cooling/heatsinksfans/11253-zalman-cnps-11x
Avatar billede lindenkron Praktikant
25. april 2012 - 12:53 #4
Jo, det er en stationær computer.
Ja, tror også der er noget galt, derfor jeg skrev her :P

Ikke lige sikker på hvad der gik galt med det svar noget der, nok kommet til at klikke forkert.

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2012 - 13:31 #5
hvad er det for et bundkort asus???????????

der skal jo sidde en køler på cpu ???????????

den køler jo formentlig alle andre dele der også er fobundet med cpu køling

m.v.h
Avatar billede lindenkron Praktikant
25. april 2012 - 19:26 #6
Motherboarded er et asus p67 sabertooth. Der sidder, som nævnt før, en ZALMAN CNPS 11X Extreme CPU køler på, som er virkelig god. Men det ændre ikke på USB 3.0 :/
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2012 - 20:56 #7
http://www.hitechlegion.com/reviews/cooling/heatsinksfans/11253-zalman-cnps-11x

her er bundkortet

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/SABERTOOTH_P67/

nu tror eg du skal prøve med burn in test

der er noget galt med dit bundkort - det kunne være bios

den nyeste er denne her

Version  2302  Copy Link
Description  Sabertooth P67 BIOS 2302
1. Improve system stability.
2..Enhance compatibility with some USB devices.
3.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us
men her er burn in test

lad os se om den sladrer om hvad det er

http://www.passmark.com/products/bit.htm

hvis burn ikke finder noget tror jeg du skal lave en RMA på bundkortet

m.v.h
Avatar billede lindenkron Praktikant
27. april 2012 - 15:58 #8
Jeg kørte BurnIn "Configuration Test" og der var ingen fejl andet end min CD-rom fordi der ikke var nogen CD i. Så 15 min uden fejl ifølge BurnIn. Men BurnIn forøgede heller ikke temp. på USB 3.0 af en eller anden grund...

Så er lige vidt. :/
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2012 - 19:12 #9
fejlmeld bundkortet (RMA)

det kan sagtens være i stykker
det kan jo være en hel serie af kort der er i udu

du kan også gå denne vej og lade dem finde fejlen

tryk på reperation

http://www.computerplanet.dk/service/

det koster så vidt jeg husker 199,- kr for en fejlfinding på 24 timer

så ved du hvad det er
Avatar billede lindenkron Praktikant
03. maj 2012 - 01:25 #10
Lidt problematisk at PCIE-1 og PCIE-2 nu også er begyndt at brænde af. Er nok nød til at sende bundkortet tilbage.

http://i48.tinypic.com/2uzz5tx.jpg
^som i kan se er det ikke heldigt.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2012 - 07:19 #11
der er kun 2 muligheder
bundkort +
kølingen

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2012 - 07:30 #12
jeg skriver det til dig

send bundkortet til RMA inden det går i udu
det er lettere end når det helt er gået

det tager 1 måned at sende f.eks asus bundkort til RMA
return to manufactor

i dag er hurtigt
i morgen er sent

m.v.h
Avatar billede lindenkron Praktikant
23. maj 2012 - 21:14 #13
Glemte helt at skrive tilbage her.

Det viser sig at være mangel på viden samt idiotisk design af Asus der har været skurken her.

På Asus P67 Sabertooth mothboard har fjolserne hos Asus lagt en plastik plade, der slutter tæt til, over hele motherboarded. Dette medfører at alle komponenterne overheater. De kalder det "Thermo Body Armor" og skal ifølge deres udsagt være med til at fordele varmen og holde komponenternes temp. nede.

Det eneste problem med dette er, at hvis man ikke bruger en CPU blæser der blæser ind på motherboarded, så kommer der slet ingen luft ind. Og så overheater ALT.

Da jeg inden dette motherboard havde haft et uden Thermo Body Armor, har jeg derfor ikke haft en chance, og min CPU køler blæser ikke ind på motherboarded.

Så har anskaffet en 50mm assist fan, som nu hjælper med at holde temperaturen nede, selv om det med de 52-55 (på maks) ikke er den mest optimale løsning.

Tak,
lindenkron
Avatar billede lindenkron Praktikant
23. maj 2012 - 21:15 #14
52-55 grader*