Avatar billede mad_iztar Nybegynder
23. april 2012 - 15:17 Der er 9 kommentarer

Bios recovery på en easynote tk36

Hey

Sidder med en packard bell easynote tk36 som pt kun er i stand til at tænde, dvs der kommer strøm i systemet, hdd/dvd drev spinner op, kølingen starter, lamper lyser. Men, der er ingen boot, umiddelbart har jeg fundet frem til det kan være en bios recovery der skal til, da den lader til at reagere på jeg holder fn+esc nede når den booter, i al faldet kører kølingen på max, gør den ikke ellers, og det virker som om den læser lidt mere fra den eksterne hdd jeg har sat til. Vedr. den eksterne hdd, så er det pt den jeg prøver at update bios fra, via boot + fn + esc, problemet, tror/håber jeg, er at biosfilen på disken ikke har det rigtige navn for at blive godkendt, og det er her jeg gerne vil have hjælp, til dels til at af/bekræfte at det er det rigtige jeg er i gang med, og hvilket navn filen bør have, har søgt i et par dage nu, og er ikke definitivt blevet klogere.

skal lige nævnes jeg har pillet batteri, dvddrev og alm hdd ud af bærbaren, inden jeg prøver at flashe fra ekstern hdd.
Avatar billede mad_iztar Nybegynder
23. april 2012 - 15:21 #1
Lige en ekstra info, har prøvet at fjerne bios batteri, alm batteri og strøm, og så ladet den stå natten over, har prøvet prøvet ca alle variationer omkring at tage strøm fra og holde tænd knappen nede, intet virker.
Avatar billede Blandy Praktikant
23. april 2012 - 15:22 #2
Øhh det er da meget lettere at update bios fra windows med et bios update program fra producenten.
Avatar billede mad_iztar Nybegynder
23. april 2012 - 15:26 #3
hvis du rent faktisk læser hvad jeg skriver, så kan skidtet jo ikke boote, og derfor ingen windows, næste levende billede tak.
Avatar billede Blandy Praktikant
23. april 2012 - 15:30 #4
Hvis du ikke kan boote, så er det nok bootmanger eller bootsector du skal arbejde i. Medmindre din bios ikke kan se din hdd, så vil en bios update ikke hjælpe ret meget.

Kan også være du bare skal i bios og sætte boot-rækkefølgen igen?
Avatar billede mad_iztar Nybegynder
23. april 2012 - 15:32 #5
okay, jeg prøver igen, med ingen boot menes der INGEN boot, der er sort skærm, det kaldes også for en bricked bærbar, tricket er at du kan være heldig at redde bios hvis bare man har info nok, derfor jeg spørger her.
Avatar billede sand321 Nybegynder
23. april 2012 - 16:31 #6
Har du prøvet at nulstille biosen manuelt?
Der burde stå hvilken jumper det er i manualen til bundkortet.
Avatar billede mad_iztar Nybegynder
23. april 2012 - 17:16 #7
er en bærbar, så ingen jumper, har dog ikke kunnet finde megen info omkring det i manualen
Avatar billede sand321 Nybegynder
23. april 2012 - 18:09 #8
Ok. Du kan evt pille batteriet på bundkortet ud i noget tid. Jeg fik liv i en bricked zepto ved at nulstille biosen. Synes det er et forsøg værd!
Avatar billede mad_iztar Nybegynder
23. april 2012 - 18:59 #9
uddrag fra min opfølger: "Lige en ekstra info, har prøvet at fjerne bios batteri, alm batteri og strøm, og så ladet den stå natten over, har prøvet prøvet ca alle variationer omkring at tage strøm fra og holde tænd knappen nede, intet virker."

så ja, det er prøvet