Avatar billede svinget Praktikant
18. april 2012 - 23:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hviklet spejlrefleks til en ny

Hej

Jeg har en søn der står foran en konformation.

Modsat andre, er det ikke Ipad og bærbar der står højst på ønskelisten, men derimod et spejlrefleks kamera.

Vi skal derfor investere i et kameea til ham, men da han ikke tidligere haft en sådant, og derfor ikke har skrevet en model på ønskelisten, er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal købe.

Jeg har aldrig selv interessert mig for emnet, så jeg er lidt på bar bund - æv æv.

Han dyker meget idræt (kampkunst og spring gymnastik), og kører tit lange rulle skøjter (og af og til på ramper), så det vil mest være billeder inden for natur og idræt, der vil blive brugt tid på.

Det skal selvfølgelig være et rimeligt kamera, men ikke vanvittig dyrt, da vi lige skal se om det reelt er noget, når det kommer til stykket.

Jeg har f.eks. set det samme kamera 2 steder (Nikon D3100) men med en forskel på 1300,-kr - sikkert fordi det er med 2 forskellige linser. Der er blank på om det er pengene vær eller ej med den dyrere linse :)

http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970403

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=605980

Nogen der kan kommer et godt råd eller forslag til et køb i størrelsen 3-5.000 kr. klassen?

Mvh. Kim
Avatar billede Blandy Praktikant
19. april 2012 - 08:39 #1
har selv købte mit første spejlrefleks en canon eos 550d. Dejligt kamera synes. og mit første.
Avatar billede finb Ekspert
19. april 2012 - 09:03 #2
Jeg ville købe et apparat med i hvert fald disse 2 muligheder:
PROGRAM-AUTOMATIK
og mulighed for
HURTIGE LUKKERTIDER
til sport mv.

Og så ville jeg vælge en moderat zoom, der går fra
almindelig vidvinkel til kort tele.
Det er også til at betale.

Desuden ville jeg se efter en spejlrefleks-udgave af fx.
MJU-TOUGH,
mærket er ikke så vigtigt, køb noget enkelt og robust.

Mvh finb
Avatar billede svinget Praktikant
19. april 2012 - 21:47 #3
Hej

Tak for hurtig respons :)

Hvis vi kigger bort fra linser og udstyr, så er der umiddelbart 4 forskellige modeller der ligger i prisklassen 3-5.000 kr:

Canon EOS 600D
Canon Eos 1100D
Nikon D3100
Samsung NX11

Det er vigtig at de kan tage sports billeder - dermed mener jeg at de har den funktion, hvor man f.eks. kan tage 3 billeder i sekundet.

Er der en af dem der skiller sig specielt ud som det bedste, eller er de som udgangspunkt lige gode, og det mere er religion end kvalitet???
Avatar billede sadolin1978 Novice
29. april 2012 - 10:28 #4
en del af det er religion, men der er også forskel på Canon og Nikon se evt dette loink og sæt selv de valgte modeller ind

http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=nikon_d5100&products=canon_eos550d&products=canon_eos1100d&sortDir=ascending

håber det giver et lidt bedre overblik
Avatar billede svinget Praktikant
06. juni 2012 - 12:16 #5
Jeg havde glemt denne tråd - skriver i et svar så i kan få point.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. juni 2012 - 14:53 #6
svar
06. juni 2012 - 15:18 #7
Hvilket apparat faldt valget på?