Avatar billede some_one Nybegynder
12. april 2012 - 13:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sidder fast på windows 8 "fisken"

Hej

Jeg har stortset lige købt en ny ssd (OZS Vertex 3) som jeg installerede i min computer.

alt virkede fint. Jeg besluttede mig herefter at installere windows 8 på den nye ssd (Jeg "vidste" jeg altid bare kunne boote fra min gamle harddisk med windows 7 hvis noget gik galt eller når consumer preview sluttede)

Det hele så ud til at virke fint. Efter installationen tilsluttede jeg en Ekstern harddisk da jeg ville tage backup af hele min gamle harddisk i nødstilfælde.

Jeg var i gang med at ryde på på den eksterne harddisk da windows stifinder holdt op med at virke. (er man vant til fra windows 7, Men jeg ventede på at det skulle begynde at virke i ca. 10 minutter uden held. Herefter prøvede jeg at slukke/genstarte min computer, Der skete ingenting)

Så jeg måtte slukke min computer på den hårde måde ved at holde den fysiske powerknap nede.

Da jeg så startede computeren op igen sad jeg fast på loadingscreen med fisken

jeg prøvede et par gange uden held.

Herefter prøvede jeg at boote fra min gamle harddisk. Men selvom der ikke er installeret windows 8 på den sidder jeg stadig fask på fiskeskærmen.

herefter prøvede jeg at boote via den USB-nøgle jeg brugte til at installere systemet der sidder jeg også fast på fiskeskærmen.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet. Der er mange andre som sidder fast samme sted, men de kan allesammen boote fra andre drev og deres USB og fikse der derigennem.

håber der er nogen som har en idé til hvordan jeg overkommer det her problem når jeg ikke kan boote.

jeg kan dog godt komme ind i BIOS (Motherboard: ASRock Z68 Extreme Gen3) uden problemer.
Avatar billede some_one Nybegynder
12. april 2012 - 13:23 #1
jeg har prøvet  at disable min ssd fra BIOS, Men sidder stadig fast på loadingscreen :/
Avatar billede some_one Nybegynder
12. april 2012 - 13:34 #2
Oops glemte et 3-tal i motherboarder. det er ASRock Z68 Extreme3 Gen3
Avatar billede some_one Nybegynder
12. april 2012 - 13:47 #3
Ok jeg åbnede og tog sata kablerne ud af min SSD, herefter kan jeg boote fint på alle mine drev. MEN jeg har jo ikke købt en ssd til 1100 til pynt. Hvis nogen har en idé til hvordan jeg kan fikse problemet hvilket nu tydeligtvis ligger i windows 8 installationen på min ssd. hjælp :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2012 - 14:41 #4
Du kan jo installere på hver sit drev for sig det gør jeg altid så vælger jeg i bios hvilke disk der normalt skal være 1 og bruger F12 hvis jeg vil boote den anden op.
Avatar billede some_one Nybegynder
12. april 2012 - 14:52 #5
Det er også det jeg har gjort. Men ligemeget hvilket drev eller andre boot muligheder jeg vælger kommer fisken altid frem.

Efter jeg satte satakablerne i til min SSD igen kunne jeg installere windows 8 igen. Ca efter 10 minutter holdt windows stifinder op med at fungere igen og der er sket nøjagtig det samme igen. :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2012 - 15:10 #6
Hvis du har dualboot på begge drev så tilslut dem hver for sig og slet den der ikke er aktiv.
http://gratisupload.dk/vis_billede/677685/
Avatar billede some_one Nybegynder
12. april 2012 - 15:29 #7
som sagt har jeg fundet en måde at slette det på. Men når jeg installere det igen får jeg bare samme problem :/.

Jeg har smidt min Windows 7 disk ud

og har ikke vanvittig meget lyst til at downloade et ulovligt operativ system...

Lige nu prøver jeg at finde en løsning på "Windows Explorer not responding" som indtil videre ser ud til at være der problemet starter...

Der er bare ingenting om det på nettet :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2012 - 16:45 #8
I hvilket fald skulle der være tale om et ulovligt operativsystem?
Og du kan til enhver tid reparere din windows7 med en kopi det skal blot være samme vercion!
i øvrigt bliver alle spurgt om de vil lave en reparations disk under installationen.
http://gratisupload.dk/vis_billede/64979/
Avatar billede some_one Nybegynder
12. april 2012 - 17:04 #9
der var måske noget som kunne virke. Kan sikkert låne en windows 7 dvd af en ven og bare bruge den til reperation.

ihvertfald et forsøg værd. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2012 - 17:32 #10
Og så husk bagefter at lave en reparations CD.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. april 2012 - 22:09 #11
Avatar billede some_one Nybegynder
20. januar 2013 - 21:40 #12
Undskyld for det sene svar.

Jeg endte med geninstallere windows og mistede alle mine filer.