Avatar billede mannep Nybegynder
11. april 2012 - 11:19 Der er 6 kommentarer

Kan ikke downloade filer fra internettet

Hej.

Jeg ved ikke så meget om computere, men installerede en windows opdatering på min pc her for et par uger siden (som den selv bad om). Siden da har jeg ikke kunne hente filer fra internettet. har prøvet at få min bror til at hjælpe men han ved heller ikke hvad problemmet er, og kan heller ikke komme på en løsning.

Det gælder alle filer jeg prøver at åbne fra nettet, vedhæftede filer på min e-mail, programmer og lign. jeg prøver at downloade.

Hvis jeg trykker "åben" på vedhæftede e-mails sker der ikke noget - heller ikke hvis jeg prøver at trykke "gem". Hvis jeg trykker "gem som", spørger den hvor jeg vil gemme filen, men derefter når jeg trykker gem siger den at "filenavnet er ugyldigt" - og det er lige meget hvad end jeg kalder den.

Håber i kan hjælpe mig?

MVH Mannep
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 12:15 #1
Prøv at lave en systemgendannelse. Hvilket styresystem, hvilken browser? Har du prøvet i en anden browser?
Avatar billede mannep Nybegynder
11. april 2012 - 12:57 #2
tak for svaret. Har lige prøvet med google chrome, og der virkede det fint nok? Har jeg sat et flueben i ie forkert?
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 14:58 #3
Avatar billede pvaa Nybegynder
12. april 2012 - 13:13 #4
Problemmet ligger højst sandsyneligt, at din indstilling i internet explorer kun tillader downloading fra tilladte sider.
Jeg er næsten 99% sikker på, at der findes en indstilling i internet explorer. I indstillingerne burde der være et faneblad med navnet "Sikkerhed" eller noget lign.

Du kan enten tillade de sider du vil downloade fra, eller slå funktionen fra.

Bruger Mac OsX selv, så har ikke den store erfaring. Men har selv støt på problemet før i mine tidligere dage..

Venlig hilsen,
pvaa
Avatar billede pvaa Nybegynder
12. april 2012 - 13:50 #5
Dette program til Windows baserede computer kunne måske være en løsning:
http://www.bestshareware.net/howto/how-to-add-subtitles-to-your-dvd.htm

Venlig hilsen,
pvaa
Avatar billede mannep Nybegynder
13. april 2012 - 10:49 #6
Hej

Tusind tak for svarene. Jeg må indrømme jeg er lidt blank når det kommer til computere som ikke virker som de skal, og min bror sad ved min side da jeg modtog det første svar herinde. Jeg vil få ham til at se på internet indstillingerne når han kommer på besøg igen. Indtil da vil jeg lige høre om i kan svare på hvorfor jeg stadig ikke kan gemme filer jeg downloader fra nettet. I explorer siger den filnavnet er ugyldigt uanset hvad jeg kalder det og i google chrome siger den der ikke er flere filer uanset hvad jeg kalder den og hvor jeg prøver at gemme den. Nogen som har en god forklaring på det?

mvh Mannep