Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 15:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

EDB-priser - total vildledende?!

jeg har netop fået hjælp herinde til at finde den rigtige bærbar nemlig Fujitsuen til højre på dette link:
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6437642;5822399;5514099;6672752

Så jeg trykker på den for at komme til en webshop der sælger den og kommer her til:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/fujitsu-lifebook-ah531-id-6672752.aspx

Der er derfor 2 butikker der sælger den:
kontorlinien
og
billigteknik

MEN problemet er så at:
1) kontorlinien har ikke skrevet nogle specs overhovedet og jeg vil derfor ikke købe den derfra! Så kan  de jo give mig hvad de vil og fralægge sig alt ansvar!

2) billigteknik sælger den med et andet grafikkort - altså er det jo ikke den computer jeg skal bruge !!

Hvordan finder jeg den nu?
Det er da total dårlig stil af EDB-priser at vildlede på den måde!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2012 - 15:51 #1
tror, det er edbpriser, der har den sat forkert - jeg kan kun finde maskinen med Intel HD Graphics 3000
men den findes så med både i3 og i5 cpu'er, så det skal du også holde øje med.
http://www.kelkoo.dk/p-laptops-113501/fujitsu-siemens-lifebook-ah531-19720765
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 16:00 #2
Her er der butikker med den model: https://www.google.dk/search?rlz=1C1CHMA_daDK359DK368&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=VFY%3AAH531MXAF2SE

VFY:AH531MXAF2SE er varenummeret på den model.
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2012 - 16:01 #3
FSC maskinen er KUN med Intel HD grafik.
EDB priser er ikke ansvarlig for andre sider, så de kan kun bebredes a at de har tastet forkert ind og det vil altid være butikkerne der linkes til, der er har de korrekte specs på maskinen og kan holdes ansvarlige.
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2012 - 16:11 #4
Øhh, kan se at den alligevel findes i flere grafikkort udgaver - også ifølge john`s indlæg.

Det er dog stadig samme vare nummer: VFY:AH531MXAF2SE
IKKE smart af FSC :-)
Samt de der linkess til via EDBpriser er også vn: VFY:AH531MXAF2SE
http://www.billigteknik.se/da/prestanda/6693-fujitsu-ah531-4051554408091.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 16:17 #5
#3
Jeg har også lige tjekket specs på fujitsu´s side, og man bliver sgu forvirret når der mange steder står at VFY:AH531MXAF2SE kommer med Intel + GeForce GT 525M eller GeForce GT 525M eller Intel HD ...

AH531/GFO kommer med GeForce GT 525M grafikkort.
AH531 Kommer med Intel HD grafikkort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 16:18 #6
#4
Helt enig! Som gammel Fujitsu mand troede jeg det var nemt, men tror at tilføjelsen /GFO driller forhandlerne ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2012 - 16:22 #7
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
09. april 2012 - 18:53 #8
Ja det var vist en ret forvirrende omgang...
Jeg skrev til kontorlinien og fik dem til at sætte specs på. Så nu køber jeg den bare der (;
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
12. april 2012 - 20:05 #9
Troede jeg... De havde den ikke alligevel da den er udgået ):
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
14. maj 2012 - 22:19 #10
Jeg endte med at købe den hos DUSTIN HOME. (: Dog til en dyrere pris, men der var ikke andre der solgte den når jeg kontaktede kunderservicer.