Avatar billede Kasper879 Nybegynder
08. april 2012 - 10:48 Der er 15 kommentarer

Hjælp min skærm er sort !!!

Jeg har en acer, som var begyndt at flimrer, men da jeg bare slukkede den så gik det fint igen. For nogle dage sin havde jeg den tændt, og den begyndte ingen gang flimrer, den gik bare ud. jeg kan svært se skivebordet på pc,en når jeg starter pc,en.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2012 - 11:10 #1
Hej og velkommen.
Lidt mere info:
Er det en bærbar/stationær pc eller kun skærm du taler om?
Og hvilket system kører du.
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. april 2012 - 11:16 #2
hvis bærbar hvor ny er den så, er der garanti på så bare send den ind, hvis ikke hvor fiks er du så på fingerne? har tænker jeg på om du tør gå i gang med at skille den af og kontrollere stikkende.
har selv oplevet det med en Acer også, hvor man så kunne vippe skærmen også kom billedet tilbage.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. april 2012 - 12:40 #3
Måske er dit backlight gået på skærmen, hold den op mod noget der lyser hvis du kan ane et billed i baggrunden så er den nok defekt, det koster en bondegård at få den repareret.
Avatar billede stjo83 Novice
08. april 2012 - 13:18 #4
Mener at jeg kan erindrer en forklaring fra en producent engang, som fortalte at langt størstedelen af de reklamationer som de fik ind, på bærbare hvor skærmen gik død /- sort, skyldtes at brugeren åbnede "låget" forkert !! Typisk ved at presse i det ene hjørne i stedet for på midten... Dette gør nemlig at man vrider forkert i sik /- ledningerne, og det kan de altså ikke holde til :'(

Og hvis dette også er sket i dit tilfælde !? Tja så skal du nok ikke regne med at få lavet det på garantien, men at du derimod selv må til lommerne :-(
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. april 2012 - 15:02 #5
hvis du er lidt fiks på fingerne så se efter dele på www.notebookonline.dk hvis det da drejer sig om en bærbar
Avatar billede Kasper879 Nybegynder
08. april 2012 - 15:30 #6
tak for iderne. :)
Det acer bærbar og der ikke garanti på længere. Jeg kan godt se skærmen hvis holder lommelygte helt ind til skærmen. Jeg ville gerne beholde den, for har kørt super, og rigtig glad for den :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. april 2012 - 21:33 #7
igen hvis du er fiks på fingerne og selv tør give dig i kast med rep så er dba qxl eller gul og gratis også gode steder at finde reservedele/maskiner til en billig penge
Avatar billede Jensen DK Novice
09. april 2012 - 07:17 #8
Du skal nok regne med at nyt backlight koster ca.2400,00kr.
Det tyder på at det er det som er defekt når du ved brug af en lygte kan se skærmen, som jeg skrev i #3
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2012 - 08:38 #9
Jeg er enig i at det er backlight der må være gået, men hvad det koster at få en ny skærm til den, det ved jeg ikke. Kan bare ikke forstå at det skulle koste 2400 at skifte den, når fra prisen på denne video er noget lavere:
http://www.youtube.com/watch?v=8o2LLydWQCk
Avatar billede Jensen DK Novice
09. april 2012 - 12:56 #10
Regn roligt med at det ikke er langt fra, den sidste jeg fik lavet kostede 2750,00kr.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2012 - 17:48 #11
#10 Ok.
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. april 2012 - 17:04 #12
en ny skærm koster ca 1000 kr. og igen lad os her sige 15 min. for at skifte den, hvis man selv tør gå i gang med det
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2012 - 17:09 #13
Så er silbidor da taget temmelig kraftigt ved næsen, hvis det er tilfældet!!
Dog vil jeg sige at jeg synes din pris er mere rimelig.
Avatar billede sadolin1978 Novice
13. april 2012 - 06:38 #14
jamen hvis man selv tør og gå i gang er notebookonline et godt sted at finde nye dele.
Avatar billede hjolsen Ekspert
13. april 2012 - 07:36 #15
#12 er rigtigt har selv skiftet flere til ca 1000 kr
http://www.datamarked.dk/