Avatar billede MLM Nybegynder
08. april 2012 - 09:16 Der er 4 kommentarer

Ny bærbar - hjælp!

Hej eksperter
Jeg står og skal købe en ny bærbar, men aner intet om det, så håber i kan hjælpe.

Det vil være min primære pc og skal bruges til følgende:

Alm. brug af internet (søgning, facebook, email, netbank, youtube osv.)
Officepakken - bruger og arbejder jeg meget i
Spiller ingen spil udover hvad der findes af små spil på facebook og lign.

Jeg tror derfor ikke den skal kunne/kræver det vilde, men jeg kræver, at den er nogenlunde hurtig. Vil altså ikke sidde og vente på at et program åbner op eller vente i lang tid, når jeg bruger internet. Jeg bruger mobilt bredbånd fra Oister (op til 16 mbit/s), hvis det har noget at sige.

Skærmen skal min. være 15,6 tommer, men meget gerne større. Hellere stor og klodset end lille og fiks, da jeg ikke vil skulle tranportere den særlig ofte. (jeg har en anden lille til det formål)

Min kammerat siger, jeg skal gå efter i5 og min. 4 gb ram, men jeg er i tvivl om, om det er nødvendigt til mit behov? Mit budget er nemlig BILLIGST MULIGT. Dog vil jeg ikke gå på kompromis med hurtigheden.

Kan I hjælpe?
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. april 2012 - 10:33 #1
Her køre både min hustru og jeg Acer, det er et af de billigere mærker og hvis du ikke er den store gamer er det et udemærket bud.

Med hensyn til en I5 processor og min. 4Gb ram, vil jeg give din kammerat ret, hvis du ikke er villig til at offere hastighed er det nok det du som min. skal gå efter, hvad en I5 hedder i AMD udgaven ved jeg ikke helt.
Avatar billede Kasper879 Nybegynder
08. april 2012 - 10:51 #2
Kan klart anbefale acer, er generelt billige, og de kan ligeså meget  som de dyre pc,er.
Avatar billede pstidsen Novice
08. april 2012 - 11:23 #3
Acer er billige ja, men nogle siger at maskinerne også er derefter....

Se på disse fem: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5852242;6439853;5213304;6744285;5822399
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. april 2012 - 21:09 #4
3 andre forslag

http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6303609;6528960;5339445

har selv ikke noget problem med Acer, men det næste er prøv evt. ar besøge en computercity bilka fona eller hvad der nu ligger i dit område, for at se hvilken en du mener ligger bedst for dig.