Avatar billede scouzer Nybegynder
07. april 2012 - 23:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flyt filer mellem shares på ReadyNas

Jeg har investeret i en Readynas ultra 2. hvor jeg har sat to diske i. Jeg har så oprettet nogle forskellige shares, men når jeg flytter imellem de shares tager det en evighed...selv mellem de shares som ligger på samme disk. Nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre???
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
14. april 2012 - 17:10 #1
Hej Scouzer

Når du flytter fra et share til et andet share, så kopieres filen over nettet og slettes på original lokationen og derfor tager det lang tid. hvorimod når du flytter inden for samme share så flyttes pointeren til filen istedet for at filen kopieres og slettes.

Den nemmeste måde er at lave et share og så have underfoldere på det share istedet for mange shares. man kan stadig koble direkte op til en folder f.eks.
\\server\share\musik og \\server\share\film istedet for \\server\musik og \\server\film

alternativt skal du logge ind på dit NAS og flytte via den indbyggede "file manager" (jeg ved ikke hvad den hedder på readynas)

Mvh
Avatar billede scouzer Nybegynder
16. april 2012 - 08:16 #2
jeg fik en guide til hvordan jeg kunne connecte til roden af min Nas og på denne måde kunne jeg flytte rundt på filerne på det drev. Problemet er bare når jeg skal flytte filer fra et drev til et andet....Jeg tror ikke der er nogen indbygget fil manager på readynas, den skal i stedet downloades som en addon, jeg kan bare ikke finde en jeg kan få til at virke
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
19. april 2012 - 14:44 #3
Tja, nu har jeg aldrig set et netgear/readynas så jeg kan nok ikke hjælpe på specifik funktionalitet i readynas. måske er der nogle andre der ved hvad man kan på netgear.

et helt andet spørgsmål, du har et nas med 2 diske og har sat dem op enkeltvis? hvorfor ikke spejle dem? jeg ved god at man mister noget plads, men hele ide'en med NAS'en er i min verden at man får lidt sikkerhed med i købet
Avatar billede scouzer Nybegynder
19. april 2012 - 15:04 #4
det er fordi at jeg bare skal bruge den til at køre plex media server, og jeg regner med at den ene disk skal skiftes ud engang, da den ikke er så stor
Avatar billede scouzer Nybegynder
23. august 2012 - 08:35 #5
tak