Avatar billede AOT1977 Nybegynder
02. april 2012 - 19:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

opdatere ikke celle

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp.

I celle AA1 står der =ER.ULIGE(AA3)
I celle AA3 står der =SUM(V12:V13)
I celle V12 står der 7
I celle V13 står der 7

AA3 er så = 14
AA1 er så = FALSK

Hvilket er rigtig

når så en anden bruger åbner filen og indtaster data, så skriver AA1 #NAVN!

hvorfor det?
Avatar billede store-morten Ekspert
02. april 2012 - 19:54 #1
Hvis funktionen ikke er tilgængelig og returnerer fejlen #NAVN?, skal du installere og indlæse tilføjelsesprogrammet Analysis ToolPak.

Sådan gør du

1.Klik på Tilføjelser i menuen Funktioner.
2.Marker afkrydsningsfeltet Analysis ToolPak i boksen Tilgængelige tilføjelsesprogrammer, og klik derefter på OK.
3.Følg instruktionerne i installationsprogrammet, hvis det er nødvendigt.

Fra:
http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/er-ulige-HP005209149.aspx
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 20:16 #2
Alternativt:

Funktionen ER.ULIGE er overflødig.

=ER.ULIGE(x) ==(REST(x;2)=1) og REST er ikke en Analysis ToolPak funktion.

Hans
Avatar billede store-morten Ekspert
02. april 2012 - 20:37 #3
=(REST(AA3;2)=1)

AA3: 14  14/2=7 REST: 0. Altså er 0=1 FALSK

i stedet for:
=ER.ULIGE(AA3)
Avatar billede store-morten Ekspert
02. april 2012 - 21:06 #4
Analysis ToolPak er et tilføjelsesprogram i Microsoft Office Excel, der er tilgængeligt, når du installerer Microsoft Office eller Excel. Du skal dog indlæse det først, før du kan bruge det i Excel.

http://office.microsoft.com/da-dk/excel-help/indlaese-analysis-toolpak-HP010021569.aspx?CTT=1

Der er vel ingen grund til at undgå Analysis ToolPak?
Det er bare at sætte Excel i 5. gear ;-)

Med mindre man vil undgå:
"når så en anden bruger åbner filen og indtaster data, så skriver AA1 #NAVN!"
Avatar billede AOT1977 Nybegynder
02. april 2012 - 21:13 #5
Hej

Jeg prøver lige jeres forslag i morgen, når jeg kan få adgang til  de to brugers pc som få fejlen så svare jer lige i løbet af i morgen

~Allan
Avatar billede store-morten Ekspert
02. april 2012 - 21:19 #6
Tak for tilbage meldingen :-)

Venter spændt.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 21:49 #7
Jeg ved ikke om #3 er en reaktion på #2. Hvis det er - jeg forstår ikke, hvad det er, du mener med #3.

Det er jo tydeligvis ikke spørgeren der skal installere Analysis ToolPak. Det må han allerede have gjort i og med han netop skriver, at han bruger funktionen ER.ULIGE. Det er en anden bruger der har problemet med #NAVN! Derfor mit (alternative) forslag om at bruge en funktion der kan erstatte ER.ULIGE og som ikke er en del af Analysis ToolPak.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. april 2012 - 22:07 #8
#7 Det er dit forslag
Med indsat celle reference og forklaring som jeg forstår formlen.

Alstå en konstatering at din formel:
=(REST(AA3;2)=1)
kan bruges i stedet for:
=ER.ULIGE(AA3)

Og uden Analysis ToolPak.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 07:52 #9
Om Analysis ToolPak er Excels femte gear ved jeg ikke, men der kan i hvert fald være følgende grunde til at undgå funktioner der er en del af denne "pakke":

- Hvis man udveksler filer med andre personer, hvor det er en mulighed, at disse andre personer ikke har ATP installeret.

- Hvis man bruger Excel version 2003 eller tidligere og hvis man udveksler filer med personer der har en anden Excel sprogversion end en selv. ATP-funktioner bliver ikke (i modsætning til almindelige funktioner) automatisk oversat til andet sprog.

Hans
Avatar billede store-morten Ekspert
03. april 2012 - 12:12 #10
Et 'Svar'
Avatar billede AOT1977 Nybegynder
03. april 2012 - 12:07 #11
Hej

Nu har jeg haft mulighed for at prøve jeg har brugt begge jeres forslag

så smid lige et svar om i begge vil havde piont ?
Avatar billede store-morten Ekspert
03. april 2012 - 12:13 #12
Et rigtigt 'Svar'
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 12:50 #13
Jeg samler ikke på point.
Hans
Avatar billede AOT1977 Nybegynder
03. april 2012 - 16:43 #14
tak for hjælpen begge to