Avatar billede svarejoergen Nybegynder
02. april 2012 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede: Auto tilpasse billede til frame

Fulgte denne fine lille youtube video (varer kun 1:21)

http://www.youtube.com/watch?v=xHhFEz_kUBk

Det virkede egentlig fint men:

Har brug for at billedet automatisk tilpasser sig når jeg gør framen større og mindre.

Har eksperimenteret lidt med metoden pack() men kan ikke få det til at virke.

Jeg kan godt poste den kode der genereres automatisk af IDE'en hvis det gør det nemmere at forklarer.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2012 - 18:04 #1
Hvilket layout bruger du?
Avatar billede svarejoergen Nybegynder
02. april 2012 - 20:27 #2
null layout. Det sagde han i videoen var det bedste og nemmeste at tilpasse.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2012 - 20:34 #3
Saa skal du ikke bruge den video til inspiration for din kode.

Null layout holder bare ikke.
Avatar billede svarejoergen Nybegynder
02. april 2012 - 20:44 #4
OK synes ellers det var helt vildt smart at man kunne lave en baggrund som knapperne etc kan lægges på.
Feks et spillebord billede med knapper og spiller billeder lagt ovenpå.
Vil prøve at se om man kan gøre det samme med et andet layout. Hvilket Layout kan anbefales i den sammenhæng ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2012 - 20:59 #5
Det burde ogsaa kunne lade sig goere med et rigtigt layout.

Se f.eks. http://tips4java.wordpress.com/2008/10/12/background-panel/
Avatar billede svarejoergen Nybegynder
02. april 2012 - 21:04 #6
Takker prøver at se om jeg kan finde ud af det. Smid et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2012 - 21:06 #7
svar