Avatar billede migjo Nybegynder
01. april 2012 - 17:12 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

min pc melder disk fejl når der skal tages backup (0x81000008)

Jeg har brug for hjælp.
Kan ikke tage sikkerhedskopiering på min ekstern harddisk, den melder fejl. Desuden vil den kun vælge D drev og ikke C drev, jeg kan ikke vælge den fordi den er lysegrå. Hvad betyder den fejl.
Jeg har også flyttet nogle mappe fra C drev manuelt hen til den ekstern harddisk og jeg skulle undlade at kopiere nogle filer med de tal og også lægere tal.
help me please!
Avatar billede migjo Nybegynder
01. april 2012 - 17:13 #1
Det er windows vista. Kan se at andre har haft også probl. med det med de mangler svar.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 17:15 #2
GÅr ud fra du vil lave en fuld kopi af C: over på D:?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 17:18 #3
Gå ned i staet, skriv cmd.exe højreklik på resultatet og vælg kør som administrator og skriv følgende: "Chkdsk.exe /F /X m:"

m: = drev bogstavet, så den skal du ændre til hvad end din hdd har af drev bogstav :)
Avatar billede lizielita Nybegynder
01. april 2012 - 17:28 #4
jeg er ikke så rutineret til det, så mener du at i stedet for M, skal jeg skrive C, som min C drev (harddisken)? og det du skriver mellem " --- "  skal jeg også skriver de tegn, altså ""
Og skulle det være nok?
Jeg bare have sikkerhedskopi, som jeg ikke har, hvis det skulle gå galt med min pc. Jeg vil have den på en ekstern harddisk. Jeg ved ikke om jeg skal have D drev med??? Under D har jeg RECOVERY.
Avatar billede lizielita Nybegynder
01. april 2012 - 17:30 #5
Der står nedenstående på D drev. Og ikke andet, kan ikke se at der er nogen filer, kun det. Kan ikke forstår det!!!????

Genoprettelsespartition
Advarsel!

Dette område i din harddisk
(eller partition) indeholder filer
der skal bruges til din systemgenoprettelse.

Disse filer må hverken slettes eller ændres.

Ændringer i denne partition kan forhindre
en senere genoprettelse i at fungere.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 17:33 #6
#4 SÅ findes der bedre metoder :)

Men du bør køre følgende for at teste harddiskene for fejl.. (Jeg kører ikke selv med VIsta og synes kommandoen står forkert, men det fandt det på microsofts side..

Du skal skrive: "Chkdsk.exe /F /X m:"

Uden " "

m: = drev bogstav, du bør køre følgende på begge dine harddiske.

Derefter vil jeg opfordre dig til og lave en mere professionel backup med Clonezilla evt :) Den kan lave backup i en image på din ekstern uden at berøre resten af harddisken.. (Dog hvis eksternen fejler så ryger backup os, vil anbefale dig at have et helt andet drev som KUN bruges til backups af dine harddiske)
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 17:34 #7
Hvis du hellere vil have hjælp pr teamviewer så skriv endeligt en besked til mig herinde ;)
Avatar billede lizielita Nybegynder
01. april 2012 - 17:43 #8
Hvad er teamviewer? Hvad er Clonezilla? Hvis jeg bruger en anden drev, mener du en ekstern, en USB stik måske? Og finde fejl på begge? Mener du begge harddisk, eller begge drev? Jeg tror ikke jeg kan overskue alt det teknisk halløjse. Måske er det bedre at jeg tager den til rep.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 17:48 #9
#8 Rolig rolig :) Kan hjælpe og guide dig, blot du husker at høre efter ;)

Teamviewer er et program der gør at jeg kan se dit skrivebord + bruge din mus.. og derved sætte chkdsk igang i cmd ;)

Clonezilla er et backup program, bruger det selv med stor success, det kræver dog noget mere, men du kommer længere med det end på din nuværende måde :)

Du skal køre chkdsk på begge harddiske :) (Når man skal arbejde fra 1 hdd til en anden hdd så bør man altid tjekke begge for fejl (Cmd gør arbejdet for dig) så det er skam nemt nok :)
Avatar billede migjo Nybegynder
01. april 2012 - 18:45 #10
ok, tak vil hellere prøve selv.
Har hørt at de filer der er skrivebeskyttet ikke repareres eller ikke findes fejl ved dem.
Kan bruge den vejledning til at reparere andre ting, der ikke virker som der skal på computer, altså hardware og billeder?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 20:03 #11
#10 Den må du lige uddybe :)
Avatar billede migjo Nybegynder
01. april 2012 - 20:33 #12
mener hardware til lydendhed til at de fungerer ok, fordi jeg ikke kan få den til at spille optimalt, og kan ikke høre lyd i fjersynet fra pc og billeder fordi jeg ikke kan redigere de billeder der er taget med mobil eller videokamera. Men det her bliver aldrig færdig, så må jeg tage en ting ad gang, ville bare vide om den vejledning med "Chkdsk.exe /F /X m:" kan reparere alt muligt eller kun filer fra drev, også hvis jeg skulle få brug for den en anden gang.
Nogen skriver at hvis man har skrivebeskyttet filer, de repareres ikke.
Håber du forstår mig, ellers sig til, så skal jeg nok brug punkter, 1. 2. 3., osv. Det er svært udtrykke sig på PC sprog, smil.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 20:48 #13
#12 Chkdsk ordner ikke filer, det det kan gøre er at flytte filer og hvis muligt så ordne dem, men der er ingen garanti, om de er skrivebeskyttet eller ej burde ikke gøre nogen forskel, systemet ligger på et højere niveau hvilket os er grunden til at du skal køre cmd.exe med admin rettigheder :)

chkdsk tjekker for dårlige/svage sektorer, finder den nogen som indehikder data så flyttes dataen til reserveret område (Alle harddiske har ekstra sektorer på sig nu til dags, fordi sektorer kan blive dårlige.. (Det betyder dog ikke at man skal smide harddisken ud..)

Der findes bedre værktøjer, fx bruger jeg Hard Disk Sentinel PRO, den har gjort underværker og på en eller anden måde påvirket mine harddiske, jeg er dog ikke færdig med og gennemteste det, men indtil videre har jeg kun gode oplevelser med det i forhold til mange andre hard disk programmer..

mht lyd bruger du så hdmi når du har den tilsluttet dit fjernsyn eller dvi/vga?
Avatar billede migjo Nybegynder
01. april 2012 - 20:56 #14
ved ikke, skal undersøge. Jeg har ikke ro til at tage mig af alt dette nu, men kan give dig point og hvis det kommer noget når jeg går i gang, håber du kan hjælpe mig, hvis jeg kan finde dig her på siden. Er ny også med det her, smil. Hvad gør jeg for at give dig pointer? Og hvad gør jeg for at slette et andet spgm. i en anden tråd, som jeg ikke fik svar på? Håber du er sød til at svare...
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 21:03 #15
Du er altid velkommen, du kan klikke på knappen "Min Profil" oppe nær højre hjørne, og se dine spørgsmål :)

Jeg smider svar som du markerer og accepterer :) DU lukker en tråd ved og smide et svar selv og acceptere det ;)
Avatar billede migjo Nybegynder
01. april 2012 - 21:10 #16
Ok, tusind tak for din tid, håber det fungerer når jeg går i gang med det. Kan godt lide at lære selv og prøve mig frem, bliver bare for træt ved store udfordringer, når jeg ikke kan finde ud af det. Forsat en god aften og tak for hjælpen.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 21:19 #17
#16 Tilbyder os blot hjælpen for at mindste en eventuel fejl ;) (Følgende skal forstås på den måde at første gang man prøver nyt så er det bedre på en forsøgsharddisk, fremfor en harddisk med vigtig data) :)

Jeg vil os råde dig til og have 2 harddiske til alting, altså 2 til system drev og 2 til ekstern, hvis følgende data er vigtig ;) Hvis du har små filer der er vigtige så er et usb stick en god løsning :) De kan holde til en hel del mere end en ekstern :)

Tak i lige måde og spørg endeligt ;)

Jeg vil os igen påpege Clonezilla som backup program, programmer lavet komplet kopi af den harddisk du vælger og det kan godt virke stort, men nu har jeg haft følgende oppe med en anden som mente nogle andre programmer var bedre og ja de var kønnere, men jeg fik kun problemer ud af dem.. (Tror os mest han gik efter udseendet frem for at teste). :) Altid rart at give viden videre ;)
Avatar billede migjo Nybegynder
01. april 2012 - 21:38 #18
Smil, sådan går det når man går efter udseende. Men tak, rart at vide det. Du er en en god og hjælpsom person :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
01. april 2012 - 21:52 #19
#18 Jeps, derfor jeg ikke går efter udseendet på mine værktøjer :) Selvom det er rart når det ser kønt ud ;)

Tak :) Og du er en af de nemme at hjælpe ;)