Avatar billede olehaahr Nybegynder
30. marts 2012 - 07:41 Der er 1 løsning

Spørgsmål vedr. MDI-forms

Hej,

Jeg har en applikation, hvor "Mainformen" er en MDI-father, som åbner en række MDI-children forms.

Disse forms har kan åbne andre forms, som så også skal være MDI-children. Disse kan igen åbne nye forms, etc.

Alle forms skal skal naturligvis have min main-form som MDI-father.

Skal jeg lade denne oplysning boble ned fra far til søn, hver gang jeg åbner en ny form, eller er der en nem måde at få fat på MDI-fatheren på. Der er jo kun EEN.

Noget i retning af:

this.MdiParent = FindMinMDIFather("Mainform");

Mvh Ole
Avatar billede olehaahr Nybegynder
01. april 2012 - 19:11 #1
Jeg snupper selv pointene :-)

Man kan selvfølgelig gennemsøge Application.OpenForms collection efter "Mainform"...

Mvh Ole