Avatar billede thecannmann Praktikant
13. marts 2012 - 10:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

At vise om det er en lineær eller eksponentiel funktion i Excel

Hej,

Er det muligt at vise om en graf er en lineær eller eksponentiel funktion i Excel?

Samme princip som med enkeltlogaritmisk papir.

På forhånd tak.
Avatar billede jime_boy Nybegynder
13. marts 2012 - 15:50 #1
Hvis jeg har forstået det korrekt kan man beregne hældningen mellem 2 punkter to steder på linjen og sammenligne. Hvis hældningen ikke er den samme kan den ikke være liniær.

Men på den anden side så finder du jo selvfølgelig ikke ud af om den er eksponentiel.
Avatar billede thecannmann Praktikant
13. marts 2012 - 20:56 #2
Hej jime_boy,

Tak for dit svar.

Problemet som du siger, ligger i, at man ikke finder ud af om den er eksponentiel, som man gør ved et enkeltlogaritmisk papir
Avatar billede thecannmann Praktikant
13. marts 2012 - 21:05 #3
Jeg har netop selv fundet ud af det. Min kære ven, google, var lige i nærheden. Hehe.

Man skal højreklikke og formatere y-aksen. Sætte flueben ved "Logaritmisk skala"

;)