Avatar billede bazzoooo Nybegynder
04. marts 2012 - 13:02 Der er 1 kommentar

Debian vil ikke starte

Hey Eksperter.

Jeg har skulle flytte min server, så gik jeg ind i Webmin og slukkede serveren derfra.
Efter jeg har klikket shutdown via Webmin kan den ikke finde eller starte Debian op mere, hvordan kan jeg få den startet op igen?

Men det er efter jeg brugte funktionen "halt" command
Samt siger den hele tiden at der er windows XP på den, det kan jeg ikke starte op eller noget. Den siger bare der er XP på.

Men tænker lidt at det er pga. "Halt" eftersom det er første gang jeg bruger den funktion.

Samt lyser den orange/rød i den er helbred tingeling. Og alt sammen er sket efter jeg brugte funktionen "halt"

Håber i kan hjælpe, da jeg har vigtige hjemmeside derpå
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. marts 2012 - 02:30 #1
Hvis det er den video der ligger på din HP med et link til youtube, så lader den til at den forsøger at boote via netkortet? Det er måske meningen? Hvis ikke, kan det anbefales at slå det fra i BIOS, og hver sikker på at du har den lokale harddisk i listen af boot devices.