Avatar billede jeuro Nybegynder
29. februar 2012 - 15:47 Der er 5 kommentarer

Opgradering til Dynamics c5

Hej,
Vi benytter en Concorde C5 vers. 1.6 som efterhånden trænger til en afløsning.
Er der nogen der kan svare på, om det er muligt at eksportere databasen fra denne version og efterfølgende importere denne i Dynamics c5 2012?? I så fald foregår det via Vedligeholdese/Multi/Export database??
Yderligere vil databasen blive reduceret ved import - vi ligger pt på omkring 93% udnyttelse.Håber nogen kan give et bud

Med venlig hilsen
Gert
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
01. marts 2012 - 16:08 #1
Hej Gert,

Det er en skidt ide, at udlæse fra så gl. en version til f.eks. en 2012, idet der er sket rigtig mange ting på database siden, mellem de 2 versioner.  Opdatert i stedet til Ver. 1.8, derfra til 2.1, efterfølgende version 3.0 og igen efterfølgende til version 4.0 Service Pack 1.  Her foretager du så reduktionen i
databasen. Efterfølgende opdateret du til de nyere versioner.
Du skal være opmærksom på, at det du henter i database reduktion på version 4.0, der sætter du lidt til af igen, når du ender på version 2012, idet datastrukturen her er mere pladsforbrugene.
Hvis du abonnement på din gamle C5, får du jo så som modvægt tilført 25 MB database u/b. Rapport og andet skal flyttes manuelt, da der er kommet meget ny funktionalitet i de nyere versioner.

Med venlig hilsen
ADDCON

P. Agger
Avatar billede jeuro Nybegynder
01. marts 2012 - 17:08 #2
Hej P. Agger,

Tak for dit svar. Men med alle de opdateringer kan det vel økonomisk næsten bedre svare sig at betale en konsulent eller andre for manuelt at lægge tallene ind i den nye version.
Vi har hidtil ikke benytter faktura og lagerfunktion, men kun kreditorer, debitorer og finans modulet. Har i den gl. version allerede tilkøbet ekstra 25 mb

Med venlig hilsen
Gert
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
01. marts 2012 - 17:12 #3
Hej igen,

Hvis du som du skriver har cirka 50 MB, vil jeg tro , at hele konvertering kan klares på cirka 1 time.

MVH

PA
Avatar billede jeuro Nybegynder
01. marts 2012 - 17:26 #4
Hej igen,

Kan jo se fra hvilket firma du skriver er det noget I kan påtage jer?
I så fald kan jeg evt. benytte den mail adr der er nævnt på jeres hjemmeside?

Med venlig hilsen
Gert
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
01. marts 2012 - 17:32 #5
Hej Gert,

Det kan du sagten, ellers bruge agger@addcon.dk.

MVH
PA