Avatar billede Jepdizel Nybegynder
29. februar 2012 - 01:04 Der er 7 kommentarer

Kan ikke få mit sorround sound til at virke..

Jeg sidder her med mit nye Logitech sorround sound. Jeg fandt ud af efter jeg købte det at der var 3 jacks stik (sort/orange/grøn). Jeg har ikke 3 udgange til jacks på min com, så jeg undersøgte hvad jeg så kunne gøre..
Så fandt jeg en USB 5.1 Channel Audio Adapter, som jeg købte, hvori der er 5 udgange (Front/Rear/Sub/Mic/Line in).. Jeg har nu puttet Grønt stik i Front, Orange i Sub og Sort i Rear, stukket USB'en i computeren, installeret driveren, men når jeg går ind og tester lyden vil de bagerste højtalere ikke spille. Jeg prøvede derefter at bytte lidt rundt på Grøn/Orange/Sort, hvilket selvf heller ikke hjalp.

Hvad kan der være galt?? Evt. mit lydkort der ikke kan afspille det? Burde min USB adapter ikke selv "transformere" 2.0 til 5.1??
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
29. februar 2012 - 01:15 #1
Og det skal siges at jeg kan konfigurere lyden til 5.1 surround sound, men det er bare ikke alle højtalerne der spiller...
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
29. februar 2012 - 05:50 #2
lyder mærkeligt, men under film, køre lyden jo heller ikke hele tden (kun når der ske noget som fx action osv)
Avatar billede DonSkoD Juniormester
29. februar 2012 - 12:58 #3
Hvad er det for et anlæg du har?

Ved du om der er en S/PDIF - Toslink (optisk) udgang på dit bundkort?
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
29. februar 2012 - 13:00 #4
Det er et logitech Z506 ...
Og nej aner ikke lige hvad jeg har på bundkort.. der er bare lyd ind/lyd ud omme bagpå.. det er noget gammelt lort tror jeg..

Men burde adapteren ikke fungere som 5.1 lydkort i så fald??
Det var ihvertfald sån jeg havde forstået det..
Avatar billede Blandy Praktikant
29. februar 2012 - 14:54 #5
Tror det kræver mere end et adapter. Lyden vil stadig være i stereo format, selvom du har en 5.1 adapter. Hvis du vil have rigtig 5.1 lyd, skal du have et andet lydkort. De får til rimlig billig penge nogle af dem.

det er i hvert fald synd hvis du har købt et anlæg til 5.1 og ikke har et kort der understøtter det.
Avatar billede Jepdizel Nybegynder
29. februar 2012 - 19:27 #6
Er der en måde at se om lydkortet understøtter 5.1 eller ej??
Avatar billede Maylee Nybegynder
19. januar 2013 - 17:25 #7
Har samme problem lige købt anlægget Logitech Z 506