Avatar billede rasmusdk Nybegynder
25. februar 2012 - 19:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Placering af offline filer på harddisk.

jeg har en NAS som som et netværks drev, og har lavet en mappe "tilgængelig" offline..
Den mappe bliver selvfølgelig syncroniseret så den er tilgængelig offline.

Mit problem er så at dette offline indhold ligger på mit C drev, og det fylder ret meget. og jeg vil gerne have at dette indhold ligger på d drevet.

jeg har ledt flere steder efter hvor jeg kan sætte op hvor mine offline filer skal placeres på min bærbar, men har kun finde noget om max forbrug af harddisk plads.

Altså hvor styre jeg hvor mine offline filer bliver lagt på min computer ??

jeg køre win7 pro 64 bit og
Readynas Duo

mvh
Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2012 - 17:37 #1
hej Rasmus vil du flytte filer fra en disk til en ange disk ??
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
26. februar 2012 - 23:18 #2
hmm..

øhh ja og nej.  Det er ikke det som er problemet.

Men prøver lige at beskrive problemet igen.

jeg har en NAS (netværks harddisk), den er tilsluttet som et delt drev (Z:) på min bærbar. (det virker fint)

jeg har muligheden for at gøre en mappe "tilgængelig offline" dvs at selv om jeg ikke er hjemme har jeg stadig filerne på min bærbar. (dvs at der bliver gemt en kopi af filerne på min bærbar)

Mit problem:
Hvor styre jeg hvor windows ligger disse "offline filer" fra min NAS (netværks harddisk) ?

jeg vil ikke have dem til at fylde på mit C drev, da det er en SSD til OS og programmer, og dokumenter er på D drevet. :-)

:-)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 15:32 #3
jeg forstår ikkedin spørgsmål

det forstår  jeg ikke en dyt at

Mit problem:
Hvor styre jeg hvor windows ligger disse "offline filer" fra min NAS (netværks harddisk) ?

jeg vil ikke have dem til at fylde på mit C drev, da det er en SSD til OS og programmer, og dokumenter er på D drevet. :-)

nu spørger jeg nok dum
VIS DU IKKE VIL HA DE LIGGER PÅ (c:) DISKEN SÅ KAN DU Bare Flytte DEM TIL (D:) drevet
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 20:37 #5
Ændre den placering, hvor offlinefiler gemmes

Ændre den placering, hvor dine offlinefiler gemmes
1.Afslut Outlook.
2.Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
3.Dobbeltklik på Post, og klik derefter på E-mail-konti.
4.Klik på Få vist eller rediger eksisterende e-mail-konti, og klik derefter på Næste.
5.Vælg Microsoft Exchange Server-kontoen, og klik derefter på Rediger.
6.Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Brug Cachelagret Exchange-tilstand.
7.Klik på Flere indstillinger.
8.Klik på fanen Avanceret.
9.Klik på Indstillinger for offlinemappefiler.
10.Klik på Deaktiver offlinebrug, og klik derefter på Ja i den dialogboks, der vises.
11.Klik på Indstillinger for offlinemappefiler.
12.Klik på Gennemse, gå til den placering, hvor du vil gemme .ost-filen, og klik derefter på Åbn.
13.Klik på OK.
14.Marker afkrydsningsfeltet Brug Cachelagret Exchange-tilstand.
15.Klik på Næste, og klik derefter på Udført
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2012 - 21:00 #6
#5 Ikke helt, men næsten ;)
Han søger ikke at ændre offlineplaceringen for en PST-fil men for en mappe fra sin NAS.
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
29. februar 2012 - 00:42 #7
rasmus64745:

jeg kan desværre ikke beskrive mit problem mere specifikt, kan det være dig der ikke helt har styr på hvad en nas er og hvordan offline filer har noget med en Nas at gøre ?
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
29. februar 2012 - 00:45 #8
jeg så ikke lige de andre svar..

jeg tror Chalde har ret..

jeg prøver det lige med det samme..

:-)
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
29. februar 2012 - 01:38 #9
Chalde:

Mange tak for hjælpen.. det var præcis det jeg skulle bruge.. virker perfekt

Kan du ikke komme med et svar ? :-)
Avatar billede chalde Seniormester
29. februar 2012 - 07:34 #10
#9 Bare behold point :)
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
01. marts 2012 - 12:54 #11
Super, men tak for hjælpen. :-)
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
05. marts 2012 - 17:25 #13
Hej Lahrmer,

Det er samme løsning som chalde har givet. :-)
og det virker...

Men tak alligevel.