Avatar billede bakgerding Nybegynder
25. februar 2012 - 16:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Synology DS109J

Hej Venner

Jeg er rendt ind i et problem som jeg ikke selv kan løse og derfor vil jeg spørge jer herinde.

Jeg har installeret en ny harddisk i en nas Synology DS109J og jeg prøver at installere DSM (styresystemet) til nas'en. hver gang jeg prøver kommer den med en fejl at "disken ikke er registreret, kontroller om disken er korrekt tilsluttet  til hovedkortet"

Den er tilsluttet og håber i kan hjælpe mig?

Med Venlig Hilsen Kasper
Avatar billede chalde Seniormester
25. februar 2012 - 21:41 #1
Hvilken disk?
Har du tjekket at den er kompatibel? Visse diske kan nemlig give det problem du beskriver.
http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan
Avatar billede bakgerding Nybegynder
26. februar 2012 - 08:43 #2
Den er ikke kompatibel med nogle af de diske de foreslår, kan det virkelig have så meget betydning.
Man kan da ikke forvente at man skal ud og købe ny disk, når man får et sådan produkt.

Men vil da prøve for at se om det hjælper?
Avatar billede chalde Seniormester
26. februar 2012 - 13:11 #3
#2 Man kan heller ikke forvente at de tester alle diske der er på markedet. Men det er meget normalt lige at undersøge om de enheder man investerer i er kompatible.

Men især WD's Green Power er noget hø sammen med Synology, fordi WD bruger en alternativ strømstyring til nogle modeller som give problemer.
Avatar billede bakgerding Nybegynder
26. februar 2012 - 21:01 #4
men man skal holde sig til de kompatible diske.
syntes bare det er lidt underligt. men vil prøve og se om jeg ka finde en der er kompatibel.
Avatar billede bakgerding Nybegynder
27. februar 2012 - 19:34 #5
har nu prøvet en kompatibel disk og intet virker får samme meddelse som før tror jeg har en defekt boks.

der går nemlig rigtig langtid inden den kommer med bippet hvor man så ved at systemet fungere ok.
Avatar billede bakgerding Nybegynder
29. marts 2012 - 22:10 #6
den røg ud