Avatar billede poulst1100 Praktikant
23. februar 2012 - 15:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

pc hopper af nettet

Hej
Jeg har en Packard Bell model Nav 50, som jeg er glad for, men nu er den begyndt at miste forbindelsen til den trådløse router ind imellen den hopper af og på igen lidt efter og jeg tror det er pcen for min kæreste sad med hendes pc og der var ingen problemer, mens min var offline kort tid. Det er sådan den hopper af og så trykker jeg signal ikonet og kan se den tilslutter Der er ful signal routeren er en D.link dir 635 og jeg har opdateret firmvare i routeren jeg har også gendannet min pc med det recovery program der ligger på pcen.
Ved nogen hvad der kan være skyld i det der sker eller har nogen et godt forslag.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2012 - 16:25 #1
Opdater din pc's drivere (Dog kun det trådløse, men tjek evt efter om der er nyere versioner tilgængelige af alle drivere nu du er på den front) :)
Avatar billede poulst1100 Praktikant
23. februar 2012 - 16:41 #2
Jeg har opdateret, eller prøvet, det er de nyeste siger windows
23. februar 2012 - 16:55 #3
Er der andre trådløse enheder i 'nærheden' ? Se i listen ...
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2012 - 16:56 #4
#2 Du skal hente driverne fra producenten og ikke via windows update.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2012 - 17:26 #5
I forlængelse af #3:
Brug Inssider til dette. Skift evt. kanal hvis der er netværk der støjer for meget i dit område.
www.metageek.net/products/inssider
Avatar billede poulst1100 Praktikant
24. februar 2012 - 07:31 #6
hej igen
Jeg har 3 netværk ud over min egen inden for rækkevide en er dog så svag at den fremkommer "punktmæssig" jeg har prøvet inssider og min kanal ligger omkring -50 på time grafen og er meget stabil, næste er m,ellem -60 og -70 og rimelig stabil, sidste mellem -80 og -90
dog mere ujævn end nr 2 og der kommer somtider spidser op over -60 de har dog ikke krydset min kanal. Jefg ved ikke om alt det her har noget at sige ?
hvordan skifter jeg kanal hvis det kan hjælpe
Avatar billede kimwright Nybegynder
24. februar 2012 - 08:19 #7
Du skal ikke bruge inssider til at se hvor meget signal du har ;) du skal kigge på channels - og se om der er nogen der overlapper den channel din router bruger :)
Avatar billede poulst1100 Praktikant
24. februar 2012 - 12:14 #8
hej
okey sådan .
Der er en kanal der overlapper med et kraftigt signal den går fra 0 - 3 og op til -70, min kanal ligger fra 1 - 5 og op til -50, på 2,4 ghz channels,. Den der overlapper er den nyeste kanal på "kortet"
kan det være den der er skyld i problemet? og hvad gør jeg ?
Avatar billede kimwright Nybegynder
25. februar 2012 - 10:28 #9
så skal du ind på din router - og skifte kanal ( altså logge ind i din router - 192.168.0.1 kunne jeg tro også et log ind - og så noget radio/port settings og så flytte til en channel hvor hans ikke overlapper)
Avatar billede poulst1100 Praktikant
25. februar 2012 - 13:00 #10
Hej
Jeg har nu prøvet at være inde på router men kan ikke finde et sted at ændre kanal.
Det er dog ske et eller andet ved at jeg slukkede for routeren og tændte den igen, nu har den selv skiftet kanal og det er som om det har hjulpet. når man kigger på inssider har min kanal flyttet sig og bliver ikke overlappet af den anden der overlappede før
Avatar billede kimwright Nybegynder
25. februar 2012 - 14:06 #11
det lyder fornuftigt - nyere router har noget indbygget så de kan se om der er støj på deres channels - så den har nok automatisk skiftet til den kanal med mindst støj og interferens :)
Avatar billede poulst1100 Praktikant
25. februar 2012 - 15:05 #12
Det er nok som det er. Hvis jeg oplever problemet igen slukker og tænder bare routeren så hjælper det nok.
Tak til dem der har interesseret sig for mit problem.
Kimwright kom med et svar. du får pointene du er den der har skrevet flest gange her.
Avatar billede kimwright Nybegynder
25. februar 2012 - 15:32 #13
som du selv foreslår - hvis det driller igen så sluk og tænd. ellers find en manual til din router så du selv kan skifte kanal :)