Avatar billede Jokopol Nybegynder
23. februar 2012 - 10:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Id på spisekort

Jeg laver nogle kort som man betaler mad med, for at forhindre at folk kopierer dem, vil jeg gerne give hvert kort sit eget id. De er meget simple lavet i word, så et id og en database hvor man kan se hvilket nr som er blevet taget i brug ville være praktisk.
Avatar billede pstidsen Novice
23. februar 2012 - 12:13 #1
Du kan bruge brevfletning.
Avatar billede Jokopol Nybegynder
23. februar 2012 - 12:24 #2
Lad os gå us fra at jeg skal bruge 300 om måneden, så har jg ikke lyst til at skrive det manuelt.
Avatar billede pstidsen Novice
23. februar 2012 - 12:52 #3
Du skriver X antal tal i Excel (skal ikke skrives manuelt). Dem fletter du automatisk ind i Word. Når kunderne så kommer sletter eller krydser du nummeret af i Excel. Skal det være mere automatisk?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2012 - 13:39 #4
Jeg havde nok også lige sat et stempel på eller lignende. Kommer der en med id 15264 den ene uge, og så en med samme id en uge eller 2 efter, så kan du huske det? Eller hvis der er flere der tager imod madkuponger, så kan man heller ikke checke id.

En anden mulighed kunne være at man havde et print hvorpå man krydser id af, efterhånden som de kommer ind.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2012 - 13:40 #5
Hvornår lærer jeg at læse HELE spørgsmålet :(
Avatar billede Jokopol Nybegynder
23. februar 2012 - 16:06 #6
@3 hvordan fletter jeg det automtisk?
Avatar billede pstidsen Novice
23. februar 2012 - 16:24 #7
Der er en forudsætning der hedder at alle kort skal vær ens.

Jeg laver en guide når jeg får tændt min pc om et par timer. Skriver fra iPad nu.
Avatar billede Jokopol Nybegynder
23. februar 2012 - 16:56 #8
Der er to slags kort 5 måltider og så 10xmåltider, bortset fra det er de ens
Avatar billede pstidsen Novice
23. februar 2012 - 18:55 #9
Denne guide er til Office 2007:

1. Lav et Excelark hvor du i kolonne A skriver en overskrift (ligemeget hvad, cellen må bare ikke indeholde et ID nummer (A1 kan også blot være top...)).
2. Gem filen.
3. Lav dine kort i Word. Du skal kun udfylde første side. Word laver selv så mange udover du vil have. De forskellige kort må gerne være forskellige, så længe det må gentages på de følgende sider.
4. I Word tryk Forsendelser.
5. Tryk Vælg modtagere og så Brug eksisterende liste.
6. Find og vælg din Excel fil.
7. Tryk OK.
8. Tryk på Indsæt felter og så på det din overskrift hed i Excel.
9. Så vil der komme en tekst hvor der står «din_overskrift». Det skal du placere alle de stedet du vil have et ID nummer.
10. Foran alle «din_overskrift» skal du dog have en regel der fortæller Word at den skal tage næste post i stedet for at blive ved 1. Det gør du ved at trykke på Regler og så på Næste post.
11. «Næste post» skal placeres foran alle «din_overskrift» UNDTAGEN DEN FØRSTE!!!
12. Tryk evt. på Vis resultater for at se hvordan det vil komme til at se ud.
13. Hvis du er tilfreds med resultatet så tryk på Afslut og flet.
14. Jeg vil anbefale dig at vælge Rediger enkelte dokumenter for at du kan se dem inden printeren skyder flere hundrede sider ud.
15. Hvis du igen er tilfreds så udskriv dokumenterne.
Avatar billede Jokopol Nybegynder
01. marts 2012 - 21:53 #10
Super, virker som jeg vil have det til, du lægger bare et svar
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2012 - 22:22 #11
Svar