Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 18:48 Der er 5 kommentarer

NAS server

Hey eksperter!

Jeg har på det seneste søgt og søgt rundt på nettet efter en god NAS til deling af filer på netværket, men kan ikke rigtig finde en.

Krav:
Plads til 2 x 3.5" HDD
Tilslutning via sata stik, altså ikke USB
Gigabit tilslutning til routeren
Overskuelig pris!

Hvis i kender noget i den stil, vil jeg meget gerne høre fra jer :)
Avatar billede der_kommandant Praktikant
22. februar 2012 - 08:01 #1
Prøv at søge på "valg af nas" i dette forum, og du vil finde mange tråde der allerede har diskuteret dit spørgsmål. Jeg har selv en Synology DS-212+ og kan klart anbefale den.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2012 - 14:26 #2
Den ser også vildt lækker ud! :) Men den ligger i en rimlig høj prisklasse :s

Er det muligt at få noget der kører godt til måske 1000 kroner?
Avatar billede der_kommandant Praktikant
23. februar 2012 - 13:41 #3
Jeg tror det handler meget om hvad du skal bruge den til. Hvis du som jeg bruger den til filserver, host af hjemmeside, kameraovervågning osv., så tror jeg s.. ikke du finder en til under 1000 kr.

Ellers køb en brugt synology i DBA, og se om det er noget for dig.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2012 - 15:07 #4
Skal kun bruges til deling af filer, intet andet :)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2012 - 07:56 #5
Har fundet en, hvordan får jeg lukket den her...