Avatar billede haunted Nybegynder
21. februar 2012 - 15:51 Der er 3 kommentarer

Beskyttelse af personlige oplysninger

Hej Eksperter!

Jeg har I Internet Explorer set at hvis man sætter "Beskyttelse af personlige oplysninger" til Mellemhøj. Så står der følgende:

<citat>
"- Blokerer alle cookies fra websteder, som ikke har en kort beskrivelse af politik til beskyttelse af personlige oplysninger
- Bloker cookies, som bruger personlíge oplysninger ude dit udtrykkelige samtykke."
</citat>

Vil det sige at Internet Explorer tjekker om der ligger en slags policy side hvor man skriver om hvad man gemmer mens brugeren besøger webstedet, eller hvordan foregår det?

Og hvordan fortæller man lige browseren at brugeren har givet tilladelse til at man kan gemme oplysninger i en session cookie??

Jeg er nemlig ude for at den side jeg har lavet ikke virker med dette niveau af Beskyttelse...
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2012 - 15:56 #1
Du skal nok tilføje cookiesne i en undtagelse i browseren :) Skal jeg i hvertfald i Google Chrome :)
Avatar billede haunted Nybegynder
21. februar 2012 - 22:21 #2
Hmm ja det skal jeg. Men jeg tænket mere på hvad skal der gøres hvis man vil have dette niveau.

F.eks når jeg frigiver min kode til alverdens brugere så vil de ikke forstå at de skal ind og tilføje det som en undtagelse.

Derfor ville jeg prøve at forstå hvad det er der skal gøres på min side for at Internet Explorer accepterer siden.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2012 - 23:00 #3
#2 Er der login på din side? Hvis så skal cookien jo blive godtaget, ellers kan man ikke logge på :)