Avatar billede therealbenassi Nybegynder
20. februar 2012 - 23:13 Der er 7 kommentarer

Google analytics - kan det lade sig gøre?

Jeg har lige et spørgsmål til google eksperten

Jeg forsøger uden held at adskille statistikken i analytics på disse to sider

mitdomæne.dk
kampagne.mitdomæne.dk

Desværre lykkes det mig ikke rigtigt. Jeg får alle trafiktal for begge konti med i "mitdomæne.dk", og det er jo ikke meningen :-)

Nu er jeg blevet lidt i tvivl om hvilke google koder jeg skal ligge op på de to sider, og om mit projekt i det hele taget kan lade sig gør? - håber der er en der har guldægget ??
Avatar billede inteeeL Nybegynder
21. februar 2012 - 10:31 #1
Det kan sagtens lades sig gøre, at adskille trafiktal for henholdsvis domæne og subdomæne. Du skal blot oprette to profiler for de enkelte (sub)domæner.

Dette gør du ved at klikke på tandhjulet i højre side. Så kommer du ind på profilsiden. Du oprette en profil for dit subdomæne. Bemærk her, at du skal tilkendegive, at dette er et subdomæne. Dette gør du ved at klikke på fanebladet "Sporingskode" og vælger subdomæne. Dette vil give en lidt anderledes sporingskode, end hvis det var et almindeligt domæne.

Håber det hjalp på forståelsen. :-)
Avatar billede therealbenassi Nybegynder
21. februar 2012 - 11:00 #2
Kunne du måske fortælle hvilke af disse jeg skal vælge - og skal jeg ændre noget i koden ?

Et enkelt domæne
Et domæne med flere underdomæner
Flere domæner på øverste niveau
Avatar billede inteeeL Nybegynder
21. februar 2012 - 13:49 #3
Under sporingskode vælger du "Et domæne med flere underdomæner".
Avatar billede therealbenassi Nybegynder
21. februar 2012 - 13:59 #4
OK så langt så godt :-)

Her har jeg været før men med det resultat at jeg på domænet

mitdomæne.dk fik trafiktal med ind fra kampagne.mitdomæne.dk :-(

Spørgsmål 1
Sporingskoden for mitdomæne.dk skal vel bare være den for "Et enkelt domæne"?

Spørgsmål 2

Skal jeg ændre noget i google koden? Sporingskoden til kampagne.mitdomæne.dk ser således ud:

<script type="text/javascript">

  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-2xxxxxxx-x']);
  _gaq.push(['_setDomainName', 'mitdomæne.dk']);
  _gaq.push(['_trackPageview']);

  (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();

</script>
Avatar billede inteeeL Nybegynder
21. februar 2012 - 14:15 #5
Uha, mine svar har vist været misvisende i forhold til dit spørgsmål. Du skal ikke oprette en ny profil; dette vil blot medregne trafiktal fra både subdomæner og domæner, hvilket ligger i stor kontrast til dit ønske.

Gør i stedet følgende. Når du logger ind på google analytics vil du komme ind på en side, hvorpå overskriften lyder "Startside for konto". Klik på tandhjulet i højre side. Den, der i forvejen står der, skal være dit domæne. Du klikker herefter på "+ Ny konto", hvorefter du opretter dit domæne. Find sporingskoden for begge domæner og sæt dem til "Enkelt domæne". Dette skulle forhåbentlig klare det for dig - ellers har jeg misforstået hele Google Analytics' struktur. 2 adskilte konti må vel betyde, at der registreres adskilte trafiktal. :-)
Avatar billede therealbenassi Nybegynder
21. februar 2012 - 14:20 #6
OK det prøver jeg

Vender lige tilbage og fortæller hvad der sker :-)
Avatar billede inteeeL Nybegynder
21. februar 2012 - 16:09 #7
Det er bare i orden :-)