Avatar billede sneska Nybegynder
20. februar 2012 - 17:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Langsom pc

Hej allesammen

Min pc er blevet meget langsom efterhånden og min antivirus siger der er over 2000 farlige filer, så tænkte om der var nogen der ved hvordan man renser sin pc ?
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
20. februar 2012 - 17:26 #1
Når du scanner computeren... hvilket antivirusprogram bruger du så?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2012 - 17:31 #2
2000 farlige filer? Mon dog? Hvad er det for en antivirus? og har det ikke foreslået en løsning? Hvad er dit styresystem?
Hvis du bare er i nærheden af så mange farlige filer, er det bedste du kan gøre, at lave backup af dine personlige ting, og derefter formatere partitionen og lave en nyinstallation af styresystemet.
20. februar 2012 - 17:50 #3
Liiiiidt mere info ?

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilket sikkerhedsprogram / antivirus ?
Avatar billede juleulven Nybegynder
20. februar 2012 - 17:51 #4
Hejsa

umiddelbart skal du kontrolelre et par forskellige ting:
1. har du et AV-program? hvis ja, er det opdateret med nyeste informationer/version?
hvis nej, hent et AV program asap ...  www.avast.com er ganske glimrende og kan benyttes gratis så længe man ikke bruger det kommercielt

2. sørg for din windows (antager jeg det er?) er opdateret med alle servicepacks og sikkerhedsopdateringer

3. kør en "systemgendannelse" (altså backup)

4. genstart din computer i fejlsikret tilstand, scan hele harddisken/avast kan lave en boot-scan (altså scanning inden windows loades)

5. når maskinen starter op igen, downloade CCleaner og scan maskinen.

6. kig "tilføj/fjern programmer" igennem og afinstaller det du ikke kender/skal bruge

7. kør en std. diskoprydning

8. kør en diskdefragmentering

9. kig internet explorer "tilføjelses moduler" igennem og fjern de "plug-ins" du ikke benytter (google, bing, weather bars osv)

har du spyware/malware bør man nok tage en tur forbi www.spywarefri.dk og lave en tråd der ...  de har nogle seriøst dygtige gutter der ...
Avatar billede sneska Nybegynder
20. februar 2012 - 18:07 #5
Omg :)) tak for respons !
Jeg har windows vista og avg AV, alt er opdateret jævligt.
Jeg vil prøve at lave diskoprydning og fragmentering.
CCleaner har jeg men er ikke så tryg ved den, desværre. Den eneste funktion jeg bruger er slet temp filer, dog prøvede jeg en enkelt gang at lade den rense mit c drev, men det var noget af en nervepirrende affære. så tør næsten ikke prøve igen :D

Backup ? Hvordan ?
20. februar 2012 - 18:18 #6
...min antivirus siger der er over 2000 farlige filer... - hvilket 'program' siger/skriver det ?
Hvis det er CCleaner, så kan du roligt lade programmet slette dem... lidt guides her ->

www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
20. februar 2012 - 18:21 #7
Ref #2: Hvis du vælger en total geninstalation bør (SKAL) du først have 100% styr på driversoftware, Sikkerhedsprogram, ServicePack, Opdateringer, ... For Vista's vedkommende vil det sansynligvis ta' >5 timer PC tid... hvis du HAR styr på det nævnte ... Såååå...
Avatar billede pstidsen Novice
20. februar 2012 - 18:47 #8
http://www.eksperten.dk/guide/1232 er også altid god.

Der er absolut ikke noget skidt ved Ccleaner! (dog kan det være en god idé at undgå at slette sin browsers formulardata, gemte kodeord o.lign. samt cookies du vil gemme)
Avatar billede sneska Nybegynder
26. februar 2012 - 14:06 #9
Tak allesammen for gode råd, det går lidt bedre :)
Er der ikke noget som kan ligge et svar :))
26. februar 2012 - 22:19 #10
Du fik ikke kommenteret ->
...min antivirus siger der er over 2000 farlige filer... - hvilket 'program' siger/skriver det ?
???
Avatar billede sneska Nybegynder
27. februar 2012 - 13:48 #11
Jeg avg gratis version og har fået avg tuneup 2011 med på en eller anden måde. Når jeg vil afinstallere den vises en alarm box med advarsel om at jeg har 2981 problemer på min pc som muligvis har brug for reparetion.
You still have 2981 problems remaining on your computer that may require fixing.
Are you sure you want to uninstall ?

Jeg vil egentligt gerne have fjernet de filer og mit D drev synes også at have mindre og mindre plads.
Har ikke fået styr på backup delen, men har heller ikke haft tid til  at se alle links igennem som er blevet forslået.
Jeg har kørt diskfragmentering flere gange med har stoppet den da den ikke blev færdig efter 7 timer :(
27. februar 2012 - 16:24 #12
Hmmm... jeg tror nu ikke rigtig på denne "avg tuneup 2011" - AFINSTALL DEN !!!

Og OPRYD med nævnte CCleaner ...
Avatar billede sneska Nybegynder
27. februar 2012 - 16:30 #13
ok jeg prøver :) tak !
27. februar 2012 - 17:07 #14
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede sneska Nybegynder
01. marts 2012 - 21:17 #15
Det var ikke med vilje, men man kan ikke rigtig undo'e noget her :))
Avatar billede sneska Nybegynder
01. marts 2012 - 22:02 #16
Er der ikke en der kan lægge et svar :D
02. marts 2012 - 06:45 #17
Ping - Dette er så et [svar] ...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering