Avatar billede niels95 Nybegynder
18. februar 2012 - 19:53 Der er 5 kommentarer

Umbraco

Nogle der ved om man kan, og evt. hvordan man kan lave et sidebar til Umbraco.

Og hvordan man kan lave seo på Umbraco?
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2012 - 09:31 #1
Hvad er en sidebar? Og tænker du på selve indeni Umbraco eller et site der benytter Umbraco?

SEO handler om en masse ting - men som en start kan du i hvert fald lave properties til at styre meta keywords og description samt title og så selvfølgelig tillade webmasteren, via properties eller tinymce-editoren, at indsætte de rigtige tags som fx h1.
Avatar billede niels95 Nybegynder
19. februar 2012 - 10:50 #2
Tak for din besvarelse men....:

Sidebar:
Jeg mener en siderbar ligesom her på hjemmesiden. Rettere sagt at hjemmesidens content er delt i to spalter. Ligesom her, hvor der i sidebaren er "seneste spørgsmål" og "seneste guides" osv.

SEO:
Hvor kan jeg gå ind og lave de der metedata felter?
Avatar billede mrjowns Novice
19. februar 2012 - 12:47 #3
Hej Niels,

Det lyder som om du mangler viden omkring den grundlæggende struktur af Umbraco. Oprettelse af tabs, felter og skabeloner (HTML) er basis i Umbraco. Du er nødt til at gennemgå nogle af de guides der findes på Umbracos hjemmeside - ellers er det op ad bakke, hvis vi skal forklare dig Umbraco fra bunden :-)

Tag det ikke ilde op :-) Jeg vil foreslå, at du fremover benytter our.umbraco.org når du har spørgsmål vedr. Umbraco.

Mvh
Jonas
[ulovlig signatur fjernet]
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2012 - 16:20 #4
Og så blev der lige kastet lidt ulovlig reklame afsted...

Bortset fra det så ja, det lyder som om der mangler lidt elementær Umbraco-viden - kan du ikke oprette properties eller oprette/redigere templates er der virkelig lang vej igen. Udover det allerede foreslåede vil jeg råde dig til at installere de medfølgende skabeloner og bruge noget tid på at gennemgå opsætningen af dem samt forsøge at redigere lidt i dem og på den måde få lidt indblik i de forskellige begreber i Umbraco.
Avatar billede mrjowns Novice
20. februar 2012 - 00:16 #5
Ups, jeg var ikke opmærksom på retningslinjerne. Beklager!

Ellers helt enig med dig Soze!