Avatar billede bufli Mester
18. februar 2012 - 19:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Aktiver redigering - MS Office 2010. Fil ligger på NAS drev

Hej

Jeg har et NAS drev hvor alle mine filer ligger. Når jeg åbner en MS Office fil på drevet (word, excel etc.), siger programmet, at "Denne fil stammer fra en internetadresse og kan være usikker. Klik her for at få flere oplysninger". Så kan jeg klikke på "Aktiver redigering".

Jeg vil gerne have, at alle filer på mit NAS drev anses for sikre, men når jeg går i sikkerhedscentret i f.eks. excel, kan jeg ikke vælge at anse en placering på mit NAS drev for sikker, selvom jeg har sat flueben i "Tillad placeringer, der er tillid til, på mit netværk (anbefales ikke)".

Når jeg forsøger, siger den "Af sikkerhedsårsager kan den indtastede sti ikke bruges som placering, der er tillid til. Vælg en anden placering eller en bestemt mappe".

Nogen ideer om hvad jeg kan gøre?

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede bufli Mester
19. februar 2012 - 12:23 #1
Jeg har selv fundet løsningen. Under excel's sikkerhedscenter, under Beskyttet visning, fjernes fluebenet i "Aktiver Beskyttet visning for de filer, der kommer fra internettet".

Men det lyder jo lidt spøjst. Jeg ser umiddelbart en ret stor forskel mellem internettet og mit NAS drev :-)

Dog ville det være smartere, hvis man kunne beholde fluebenet, og anse NAS drevet for at være et sikkert sted.
Avatar billede dompap Novice
27. marts 2012 - 08:50 #2
@Bufli

Ahh - skønt.
Super-irriterende med de "åndssvage" meddelelser hele tiden (selv når det er filer der ligger på lan), men du har nu løst det for mig. Takker !!!!

M.v.h.

Dompap