Avatar billede ea4000 Praktikant
17. februar 2012 - 21:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Filformat fra Word 2000 til Word 2007 og fra Excel 2000 til Excel 2007

Jeg er gået over til at anvende Word 2007 og Excel 2007 i stedet for henholdsvis Word 2000 og Excel 2000.

Når jeg åbner de gamle filer åbner de i KOMPATIBILITETSTILSTAND når jeg åbner dem i Office 2007-programmerne.

Kan jeg engang for alle konvertere alle "gamle" Word og Excel-filer til filformaterne i Office 2007?

Hvordan gør jeg det - og med hvilket program?
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. februar 2012 - 21:47 #1
Prøv følgende hvis du højreklikker på eks.Word trykker på åben med gå til gennemse og vælg Word ude fra programmet Microsoft Office  jeg mener det er Office12 Word.
og det samme for de andre programmer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. februar 2012 - 21:48 #2
Eks.Word skal selvfølgelig være et dokument.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2012 - 08:16 #3
poko1 >> Det ændrer ikke fil-formatet, det bestemmer bare hvilket program du åbner filen med.......så de vil stadig åbne i kompatibilitetstilstand.

ea4000 >> Jeg fandt denne på nettet, men om den virker, ved jeg desværre ikke: http://www.softinterface.com/Convert-Doc/Features/Convert-DOC-To-DOCX.htm
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 10:18 #4
Jeg kan se på mine gamle Office filer at der hos mig ikke er problemermed at åbne dem hverken i Office 2003 eller 2007 jeg ved ikke om det er fordi jeg har downloaded Microsofts egen fileformat converter.
file:///D:/Links/Office2003/FileFormatConverters.exe
disse filer som du kan se på billedet er skrevet i 1997 og åbnes uden videre.
http://gratisupload.dk/vis_billede/674166/
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2012 - 10:28 #5
poko1 >> Spørger har ikke problemer med at åbne dem. Spørger ønsker dem konverteret, altså .doc filer skal gemmes som .docx og .xls filer skal gemmes som .xlsx.

Der efter åbnes de ikke i kompatibilitetstilstand.

Man kan sagtens gøre det ved at åbne dem enkeltvis, og så derefter gemme dem i det nye format. Men spørger ønsker at gøre det én gang for alle, så alle filer er konverteret til ny udgave.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. februar 2012 - 11:02 #6
Hejsa.
Du åbner dem ganske enkelt i din Office 2007 og gemmer dem efterfølgende i det nye format. Så enkelt er det; du genkender de nye formater på at de ender på f.eks. [.docX] og [.xlsX].
M.v.h.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2012 - 11:07 #7
CRKrogh >> Prøv at læse spørgsmålet én gang til og læs også #5

Det du beskriver ved spørger alt om.  :-)
Avatar billede ea4000 Praktikant
18. februar 2012 - 15:59 #8
Jeg vil gerne engang for alle konvertere alle filerne så de ikke åbner i kompabilitetstilstand.

Kan det ikke lade sig gøre??
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 16:16 #9
Får du en melding om at filerne åbnes i Kompabilitets tilstand?
eller er det bare fordi at du ved de er skrevet i Office2000??
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2012 - 16:24 #10
poko1 >> Hvis du åbner en .doc i Word 2007, åbnes den så ikke i Kompabilitets tilstand?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2012 - 16:35 #11
poko1 >> Se her: http://gupl.dk/674196/
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 21:06 #12
Jeg har kun instaleret fileconverter fra microsoftmen så må der jo være andre programmer på min PC som jeg ikke ved hvor de er!
http://gratisupload.dk/vis_billede/674213/
Derfor spurgte jeg dig???
Får du en melding om at filerne åbnes i Kompabilitets tilstand?
eller er det bare fordi at du ved de er skrevet i Office2000??
Avatar billede ea4000 Praktikant
10. juli 2012 - 04:47 #13
Svaret accepteret