Avatar billede suldrup Nybegynder
06. august 2001 - 15:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Compaq Armada og pauseskærm

Hvorfor husker Windows 2000 ikke at jeg har valgt en pauseskærm. Hver gang jeg genstarter står pauseskærmen på [none] når jeg tjekker. Dette problem har vist sig på flere forskellige Armada\'er. Alle har nyeste drivere og SP1 eller SP2
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. august 2001 - 15:52 #1
Det er vel ikke fordi du logger på et windows 2000 domæne med aktive group policies der sætter pauseskærm til none? :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. august 2001 - 15:56 #2
en anden ting som ikke vil hjælpe, men bare et råd, må være at få den i hibernate eller skærmen til at lukke ned for at spare på denne.

Avatar billede suldrup Nybegynder
06. august 2001 - 17:31 #3
Jeg logger på et NT 4 domæne, så vidt jeg ved har vi ikke policies, og i hvert fald ikke nogen policies på pauseskærm.
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. august 2001 - 01:45 #4
doesn\'t have to be a system policy that changes your screen server. it could be a part of a logon scrip that says something like:

regedit /s \\\\servername\\sharename\\file.reg

where the reg looks like this:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\\Control Panel\\Desktop]
\"ScreenSaveTimeOut\"=\"600\"
\"ScreenSaveActive\"=\"0\"
\"ScreenSaverIsSecure\"=\"1\"
\"SCRNSAVE.EXE\"=\"C:\\\\WINNT\\\\System32\\\\scrnsave.scr\"

(active changes to 0 )

M
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. august 2001 - 08:33 #5
m, hmmm... nice :)
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. august 2001 - 08:46 #6
:) thanks nanoq.

in my company I combined such a line in the logon script together with system policies so that users are forced to have a password protected screen saver (lock the work station after 10 minutes) and because of the system policy, they can not see the \"screen saver\" tab in the display settings nor can they enter the registry.

although users can see the login script as it connects network drives, the registry import is hidden from them!

in our case here it cold (just could) be, that there is such a registry file and such a line in the logon script but no system policy. that\'s why suldrup might be able to change the screen saver and after restart- load the new registry and be back where he started.

just a theory - I might be totally far out :)

M
Avatar billede suldrup Nybegynder
15. august 2001 - 10:26 #7
Hmmm thanks, but this also happens when i log on as the local administrator
Avatar billede suldrup Nybegynder
09. september 2002 - 13:32 #8
Jeg lukker sagen. Fandt aldrig en løsning