Avatar billede lylover Nybegynder
09. februar 2012 - 17:20 Der er 8 kommentarer

Problemer med tables

Hey drenge

http://epans.dk

Som I kan se er jeg igang med et design lavet af tables..
Mit problem er at mine to nederste bokse er så langt nede.
Jeg vil gerne, at disse to bokse er længere oppe og helst en 10px under "seneste nyheder" og "login" boksene.

Jeg har prøvet med margin, valign og stuff like that, men jeg kommer ikke videre.....Jeg har også prøvet med rowspan på den i midten, det vil ikke virke..

Hvad er det jeg overser? Hvad skal jeg gøre?

FOrhånd tak
Avatar billede madslundholm Novice
09. februar 2012 - 17:34 #1
Så vidt jeg kan se er der ikke noget under "seneste nyheder" og "login" boksene??

Og hvorfor er der to loginbokse???
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2012 - 17:36 #2
<ole>

Du overser rigtig meget! Herunder:

1) Skriv koden i forhold til den standard, du skriver i din DTD.

2) Brug ikke tabeller til layoutformål.

3) Undlad brug af elementer, som ikke eksisterer (<k>).

4) Brug ikke <br> til at skabe 'luft'. Brug CSS i stedet.

5) Valider altid din kode hos W3C

/mvh
</bole>
Avatar billede lylover Nybegynder
09. februar 2012 - 17:36 #3
Hej Mads

Den ene boks er til login, den anden er til opret. Har bare ikke ændret navnene :-)

Jeg byttede lidt om på det kan jeg se....

De to øverste bokse i siderne er "random her" og "Ikke bruger? Kom igang!".

Så er der to bokse længere nede "Seneste nyheder" og "Ikke bruger? Kom igang!". Det er disse to bokse so mskal længere op og helt op under de to øverste bokse, i stedet for at være så langt væk!
Avatar billede lylover Nybegynder
09. februar 2012 - 17:37 #4
^ændrede lige navne, så det ikke ser så forvirret ud.

De to øverste bokse er nu "Noget random her" og "login" :)
Avatar billede lylover Nybegynder
09. februar 2012 - 17:39 #5
Hej Ole

Jeg er rimelig ny indenfor området design, så jeg vil helst ikke lege med Div!
det går simpelthen galt for mig:-)

Har du noget bud på en løsning til mit problem?
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2012 - 18:00 #6
Ja, sæt dig ind i grundlæggende HTML og CSS, hvis du vil lave websider. Det giver ikke mening at rode med kode, der i bedste fald hører til i et andet årtusinde
Avatar billede lylover Nybegynder
10. februar 2012 - 10:33 #7
Jeg har lavet det til <div>
Smid et svar Ole, dit svar var brugbart :-)
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2012 - 13:44 #8
Jeg ved godt, det er irriterende ikke at få det svar, man gerne vil have. Men tro mig: Det vil i længden gøre det meget lettere at kode, når først du har fået lært det  *o)

Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)