Avatar billede Julgus Nybegynder
07. februar 2012 - 20:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 4.0 bogføring bliver ikke gemt?

Hej. Nu har jeg siddet og lavet regnskab og det har gået fint med alt.
Lige pludselig så er der noget galt. Min klasseklade er åben og jeg kan lave posteringer. Ligeledes kan jeg checke dem og de melder ikke fejl. Herefter kan jeg printe dem - uden problemer. Problemet kommer (måske) ved bogføring. Når jeg trykker på den, så kommer følgende billede frem:
http://i.imgur.com/EynLB.png
Den første boks kender jeg, hvor jeg plejer at afkrydse og klikke ok, men den anden boks (som jeg ikke kan gøre noget ved) er der. Når jeg krydser af og trykker ok, så forsvinder de som normalt. Hvis jeg derimod trykker på annuller, så kan jeg ændre i den "nye" boks, men ved så ikke hvad jeg kan gøre. Har også lagt mærke til at der står Adgang: Spærret.

Hvis jeg trykker ok, og jeg går ind i og udskriver balancen, så kan jeg nemlig ikke se de bogførte ting på denne.

Nogen som har et forslag på en løsning til problemet? :-)
Avatar billede rew Nybegynder
07. februar 2012 - 20:31 #1
Hej

Jeg forstår ikke helt problemet, hvis du siger bogfør kommer de to bokse frem her krydser du bare af i den første som du selv siger og den anden siger du bare ok til hvis ikke den forsvinder af sig selv. Så burde kladden blive bogført hvis den er ok.
Avatar billede Julgus Nybegynder
07. februar 2012 - 20:34 #2
Boks 2 forsvinder automatisk, når jeg klikker ok i boks 1.

Problemet kommer når jeg skal udskrive balancen, for så tager den ikke de posteringer jeg har lavet med i den. Altså det jeg lige har bogført med i balancen.
Avatar billede rew Nybegynder
07. februar 2012 - 22:08 #3
Det er jo lidt svært at svare på, hvis de er bogført korrekt, så skal de også komme med i balancen, kører du den på korrekt dato interval som også dækker den dato du har bogført på, du selekterer ikke på et konti interval som ikke dækker de konti du har bogført på ?
Avatar billede mariaf Juniormester
08. februar 2012 - 18:40 #4
Det ser helt normalt ud - som rew nævner, så er det din balanceudskrift, den er gal med.
Prøv at kontrollere med en posteringsliste.
Avatar billede Julgus Nybegynder
08. februar 2012 - 18:47 #5
Efter at have slukket computeren i går. Og tændt computeren nu her, så virker det igen på magisk vis. :-)