Avatar billede kiksen1987 Novice
06. februar 2012 - 18:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Is it worth it?

Hey. Jeg sidder sådan og tænker på at købe mig sådan en Mac.
Men er den det værd? Ja jeg ved jeg kan få meget bedre hardware for samme penge i en Windows maskine. Men der er noget ved det Mac som bare lokker mig i fælden.
Hvad synes i folk herinde? er mac det værd?
jeg havde tænkt mig at købe iMac Pro bærbar tror jeg nok den hed. Skulle bare trække spil som WoW, SC2 og Diablo3 og måske få andre spil. Ikke noget fancy pancy high end battlefield eller crisis.
Derudover havde jeg måske tænkt mig at lege lidt med Photoshop igen og også prøve lave mig nogle Apps
Avatar billede WPCS Nybegynder
06. februar 2012 - 18:35 #1
Det korteste svar er: JA!

Er selv tidligere PC mand med modstand på alt der havde med Apple at gøre, men fik med Windows 7 nok af Bill Gates elendige programmer og styresystemer. Nu har jeg skiftet ALT med Apple produkter (MacBook Pro, iPhone, iPad og AppleTV) og det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke gjorde det tidligere!
Avatar billede kiksen1987 Novice
06. februar 2012 - 18:45 #2
Jeg startede også med en iPhone. Skulle lige se hvad hyppen var om, så fik jeg i iPad og nu kan jeg ikke leve uden iPaden men godt iPhonen, for dens forbindelse suger! og iPaden kan kører alt hvad iPhonen kører.

Endnu et spørgsmål så. Hvad ville du vælge hvis du var mig?
MacBook Pro eller iMac

Ved ikke om jeg gider at transportere den rundt omkring, da jeg er 24 og alligvel ikke tager til Lans anymore, og når jeg er andre steder plejer jeg alligevel ikke skulle bruge en laptop, men bare iPhone eller iPad.

Koster Macbook  Pro det samme som en iMac hardware wise???
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
06. februar 2012 - 20:20 #3
Det er et meget vovet spørgsmål for det er virkelig noget der får folk til at dele sig.

Jeg har brugt windows i hele mit liv hvor jeg for halvandet år siden købte en mac.

Jeg kan kun sige det har været hver krone værd! Den er 100 gange mere intuitiv at bruge. og lige så snart du lærer at bruge den går alt dobbelt så hurtigt fordi apple virkelig har tænkt over deres styresystem.

Jeg har rodet rigtig meget med mac og rigtig meget med forskellige styresystemer og har aldrig i mig liv brugt noget der fungerer så godt!

Selv avancerede netværksindstillinger er blevet utroligt let at administrere!

Gør det! du kommer intet til at fortryde!
Avatar billede egonspock Seniormester
07. februar 2012 - 00:07 #4
Det er nok smagssag, men for mit vedkommende er det et ubetinget ja. Og man undres over hvordan nogen kan nøjes med Windows.
Avatar billede WPCS Nybegynder
08. februar 2012 - 10:52 #5
Til dit spgm. om du skal vælge en bærbar eller en stationær er det jo en smagssag. Men skal du op og have en enten MacBook eller Air med en passende skærmstørrelse, så får du også lov at betale!

Ved du at du med garanti ikke vil komme til at transportere den rundt, ville mit valg nok være en iMac!
Avatar billede kiksen1987 Novice
09. februar 2012 - 20:10 #6
Tak til jer alle sammen :)
Avatar billede kjeldsted Novice
09. februar 2012 - 22:22 #7
Lige et indput til hvilken type du skal foretrække (for en Mac er da klart at anbefale).

Jeg købte selv en MacBook Pro kort efter jeg var startet på min HTX. Jeg var rigtig glad for denne maskine og den tjente i den grad sin tid ud, under min HTX. Da jeg blev færdig med denne HTX viste det sig at jeg faktisk ikke rigtig havde brug for en bærbar længere, og da begyndte det at irritere mig en del at det netop var en bærbar da jeg bl.a. pga. Photoshop havde brug for en større skærm. Det endte så med at min MacBook Pro (af stadig meget uforklarlige årsager) valgte at stå helt af (selvfølgelig præcis tre dage efter forsikringen udløb), hvilket betød at jeg fik skaffet mig en iMac (21,5") hvilket jeg har været RIGTIG glad for lige siden. Det er en helt fantastisk computer der kan det den skal.
Men selvfølgelig. Hvis du har meget brug for at kunne tage den med dig er MacBook Pro selvfølgelig det bedste. Men overvej om ikke en iMac vil være det bedste, da man her virkelig får noget for pengene.