Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 15:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C# og Flash

Hej eksperter.

Jeg har en Windows Application og har brug for at indlejre en SWF-fil samt at sende en række data til den.

Denne tutorial er tip-top: http://blog.another-d-mention.ro/programming/communicate-betwen-c-and-an-embeded-flash-application og lige, hvad jeg har brug for.

Imidlertid er der et problem:
Compileren vil ikke vedkende sig AxShockwaveFlash og angiver (ved mouseover): "the type or namespace name "AxShockwaveFlash" could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?).

ShockwaveFlashObjects ER dog blevet "using'et"
Flash er desuden blevet tilføjet som COM-objekt i værktøjslinien (her dukker den dog aldrig op) + at den er tilføjet som Reference under "ShockwaveFlashObjects" og "FlashAccessibility". Object-browseren kan heller ikke genkende AxShockwaveFlash.
Slutteligt er nyeste version af Flash-læseren blevet installeret (11c).

Jeg bruger Visual Studio 2010 Professional.
Hvad kan årsagen være? Har noget ændret sig mht. flashindlejring efter 2008?
Avatar billede larsny Nybegynder
07. februar 2012 - 15:36 #1
har du husket at sætte visual studio op til at kopiere dll filen med over?

Højre klik på dll filen og vælg properties og tjek feltet: Copy to Output Directory
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 22:39 #2
Mener du flash-playerens dll-fil?
I så fald, nej - var ikke klar over, det var nødvendigt...
Avatar billede larsny Nybegynder
10. februar 2012 - 23:16 #3
I dit link er der et link til en zip fil der indeholder et par dll'er.

Jeg vil gætte på det er denne fil du skal refererer til: AxInterop.ShockwaveFlashObjects.dll (og kopiere med i dit projects bin mappe)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 12:58 #4
Hej Larsny.

Denne fik jeg aldrig lukket.
Hvis du sender svar, får du point - og tak for hjælp, i øvrigt.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2013 - 18:01 #5
//Lukker