Avatar billede sandfeld Novice
05. februar 2012 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning - avanceret

Hejsa!

Jeg har et dokument og en databasefil (excelregneark) med en masse oplysninger. Navn, Adresse, Telefon, Email osv.

Nu ønsker jeg så at lave udtræk fra denne database i mit worddokument.
I modsætning til normal brevfletning så skal det færdige resultat i dette tilfælde være en ADRESSELISTE = ÉT dokument med en tabel som indeholder et udtræk fra min databasefil, hvor hver linie altså er en ny post fra min databasefil.

Jeg ved ikke hvordan man laver dette, fordi brevfletningsfunktionen som udgangspunkt er baseret på at det færdige resultat skal være 50 nye breve med hver sin adresse på øverst??

Håber at nogen eksperter kan hjælpe mig og forklare mig step by step hvordan man gør dette i word??
Avatar billede dumdum Nybegynder
05. februar 2012 - 22:08 #1
Hvad hvis du vælger et label-layout (når du vælger brevfletning så vælge at det skal være etiketter).

Så kan du derfra selv organisere arket så det bliver som en liste.

Med koden «Næste post» kan du markere, at den næste post skal starte
«fornavn» «efternavn» «Næste post» «fornavn «efternavn»

etc.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. februar 2012 - 23:31 #2
Word 2007:

findes under
- Forsendelser
-- Start brevfletning
--- Guiden trinvis brevfletning
---- Vælg dokumenttype
----- Adresseliste
Avatar billede sandfeld Novice
14. februar 2012 - 21:09 #3
Jeg takker mega meget for jeres forslag... Det var ikke mig selv som skulle bruge det til noget - men jeg vender tilbage med point meget snart.

I mellemtiden kan I lige begge to smide et svar!!!
- Så finder jeg lige ud af hvordan pointfordelingen skal være, når jeg har snakket med den person, som skulle bruge løsningen.

:-)
Avatar billede supertekst Ekspert
14. februar 2012 - 23:14 #4
Ok -
Avatar billede andera Novice
15. februar 2012 - 01:53 #5
Nej Nej Nej
Nu ved jeg ikke hvilken version af Word du bruger, MEN
der har i alle versioner af Word været en anden flette mulighed ud over brev som hedder Adresseliste.
Her kan du vælge hvilke oplysninger du vil have fra hver post og så få posterne listet i ovesigts form:

Jes Olsen
Hans Hansen
Peter Petersen

Hvis du skriver hvilken version af Word du bruger kan jeg guide dig :-)

Hilsen
Avatar billede andera Novice
15. februar 2012 - 01:55 #6
Undskyld - Jeg havde ikke set at det allerede var skrevet :-(
Sorry
Avatar billede sandfeld Novice
15. februar 2012 - 17:36 #7
Jeg siger hermed tak til supertekst for svaret - jeg har fået at vide i min øresnegl fra min bekendte at dit forslag var det helt rigtige :-)
Hermed dine velfortjente point.

Andrea du har helt ret - du var lige en postgang forsent ude :-)....
Avatar billede supertekst Ekspert
15. februar 2012 - 17:57 #8
Selv tak - en fornøjelse når det lykkes..