Avatar billede jes64 Nybegynder
04. februar 2012 - 17:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blokering af uønskede IP adresser

Hej

Jeg vil høre om I kender et godt og effektivt program på dansk til at blokkere for uønsket IP Adresser?..Jeg modtager gentagne gange uønsket mails fra IP adresser. Som jeg ikke ønsker at modtage mails fra :-) Det er som regel spam mails :-( Jeg er dødtræt af dem. Jeg har et spamfigther,spyware program og en firewal og har sat dem op så de fanger de fleste uønsket mail`s Og jeg har sat et filter op så det ikke er muligt at opsnappe  mine personlig oplysninger. Men på trods af dette ja så modtager jeg stadigvæk uønsket mail`s :-(

Jeg forstår ikke hvorfra det får ens email adresse?..Når jeg ikke hár opgivet den til dem...Men de må have et spyware program der scanner efter email adresser......er der andre måder udover ovenstående de ovenstående programmer jeg kan gøre for at forhindre disse mail`s?

På forhånd tak

Jes64
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. februar 2012 - 19:17 #1
Du kan ikke blokere IP-adresserne som sådan, da de skifter hele tiden og du ender bare med at miste mails, der var vigtige.

Det eneste du kan gøre er at leve med situationen, som den er, eller skifter email-adresse.

Vælger du at skifte email-adresse, så skal du passe på med hvad du gør med den nye email-adresse.
Du skal passe på med at publicere den på nogen som helst måde.
Typiske fejl er tilmelding til konkurrencer, facebook med apps aktiveret, foreninger der ligger adresser ud på deres hjemmeside.

opret en spammail-konto hos en af de gratis udbydere.
Benyt dem til at tilmelde dig til hjemmesider og fora.
Videresend login-oplysninger fra den gratis konto til din rigtige konto, så du har login informationerne og opgiv så spammail-kontoen når den bliver for forbelastet med spam.
Avatar billede jes64 Nybegynder
04. februar 2012 - 23:23 #2
Hej Wally

Tak for info. :-)

Af skade bliver man sjælden rig men klog :-) Jeg har lært af dette at man skal læse det med småt og være mere kritisk omkring at give sin mail adresse vidre :-)

Mht.det med spamkontoen så forstod jeg det ikke rigtigt det sidste og måske alligevel? :-) Skal det du skriver med spamkontoen forstås sådan at den også fungere som en mail konto? eller hvad?...Sorry men det sidste du skriver virker lidt nørklet og som sort snak for mig :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
05. februar 2012 - 00:33 #3
#2:

Det skal forståes sådan at du skal have to mail-adresser. Den ene til ganske almindeligt brug. Den anden de steder hvor de forlanger en gyldig mail spm de bagefter spammer. Så slipper du for sådanne mails på din "rigtige" mail.
Avatar billede jes64 Nybegynder
19. marts 2012 - 23:08 #4
Hej Wally1973

Er du venlig at sende dit svar som et " svar " så jeg kan tildele dig point :-)

På forhånd tak