Avatar billede Anne_Thomsen Nybegynder
04. februar 2012 - 14:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hukommelse på mac

Hej Eksperter

Jeg har problemer med min mac pro, den er kun et halvt år gammel. Der popper i hele tiden et vindue op som sige jeg ikke kan gemme noget på min computer. Det kan jeg ikke helt forstå i og med der kun er få billeder og nogle worddokumentergemt på den. Der er få musikfiler, men ellers ikke noget.

Jeg har prøvet at lave en serviceopdatering, men selvom der står at der er tre opdateringer vil den ikke gøre det, fordi der ikke er plads.

Er der nogen af jer eksperter der ved hvordan jeg skal gøre?

Mvh Anne
Avatar billede KHHP Juniormester
04. februar 2012 - 15:51 #1
For mig lyder det enten som en fejl i din harddisk, eller også vil Mac OS X ikke installere noget pga. en software fejl.
Kopier dine dokumenter, musik, billeder osv. ud på en ekstern enhed, og indsæt så din Mac OS X installations DVD, genstart, og efter den kendte starttone på Apple-maskiner, trykker du på C-knappen på tastaturet(og hold den nede), efter et par sekunder skulle din maskine gerne starte op fra DVD'en og så kan du prøve at geninstallere systemet helt fra bunden. Husk lige efte at du har valgt sprog og får Velkomstskærmen, at gå ind i menuen Hjælpeprogrammer og åbn Diskværktøj. Vælg Macintosh HD og tryk på fanen Slet, og derefter på knappen Slet/Formatér, tryk på Slet i dialogboksen og vent. Når den er færdig, lukker du diskværktøj, og fortsæter installationen. Er der problemer under installationen, eller lige efter installationen, ville det bedste nok være at kontakte Apple, og se hvad de siger, også selvom de med stor sandsynlighed ville bede dig om at sende maskinen til reperation.
Avatar billede Anne_Thomsen Nybegynder
04. februar 2012 - 19:09 #2
Hej mange tak for din hjælp det vil jeg gøre med det samme, og hvis ikke det fungere kontakter jeg apple. Vil du gøre så du kan få dine point.
Avatar billede KHHP Juniormester
04. februar 2012 - 19:15 #3
Klart klart. Her har du svar