Avatar billede thermik Nybegynder
04. februar 2012 - 10:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny clean install Windows 7 ? 32 eller 64 bit

Hej

Jeg har fået ny bærbar pc i går ASUS N53SN.

Mit spørgsmål er hvor meget vil det give at lave en hel clean install uden alle de programmer der følger med fra ASUS fra ny?

Og det samme med 32 - 64 hvor meget giver det at køre 64 bit frem for 32 bit? hvis jeg skal køre 64 bit skal jeg ud og købe nogle nye pogrammer da de er købt som 32 bit.

Dog har jeg en windows 7 pro med skive både til 32 og 64 bit med licens.
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 11:05 #1
Forskel på 32 bit og 64 bit: http://lmgtfy.com/?q=32+bit+vs.+64+bit
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 11:07 #2
hvis jeg skal køre 64 bit skal jeg ud og købe nogle nye pogrammer da de er købt som 32 bit.
32 bit programmer kan køres på 64 bit Windows, men ikke omvendt. Dog kan der være problemer med 32 bit drivere på 64 bit Windows.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2012 - 12:25 #3
#2 Det er nu ikke helt korrekt. Der er nogle programmer, som ikke kan køre på 64bit f.eks billed behandlings programmet Micrografx. Heller ikke i XP kompatibel indstilling.

32bit eller 64bit? Det kommer an på hvor meget ram man har brug for. Sætter man 4GB ram i en 32bit udnyttes ca. 3.2GB. Mere kan 32bit ikke arbejde med, så har man brug for mere ram, har man også brug for 64bit, ellers ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2012 - 12:32 #4
Ps. der findes programmer, som kan rydde op i det "Crapware" som følger med, når windows ligger på computeren. Søg på google.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2012 - 15:05 #5
Og det samme med 32 - 64 hvor meget giver det at køre 64 bit frem for 32 bit? hvis jeg skal køre 64 bit skal jeg ud og købe nogle nye pogrammer da de er købt som 32 bit.

Jeg er RET sikker på at det er 64 bit styresystem du har!
Kig i winver for oplysninger (start -> søg -> skriv winver)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2012 - 15:05 #6
...
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2012 - 15:06 #7
Sorry, huskede forkert.
højreklik denne computer - egenskaber. Her står om det er 32 el. 64 bit.
Avatar billede thermik Nybegynder
04. februar 2012 - 16:59 #8
Ok troede kun 64 bit kunne køre 64 bit pogrammer og har da også installeret office pakken 2007(32bit) og ingen tvivl om det nu er en 64 bit der kører nu og den kører fint med pakken.

Jeg har ikke mindre en 12 gb ram i denne maskine nok også derfor den er installeret med en 64 bit windows 7.

Det løste mit BIT spørgsmål så jeg holder mig til 64 bit.

ang. "Crapware" søgte jeg lige google og der er nogle pogrammer jeg lige vil kikke mere på. Men hvis der er nogen der vil ud med hvilke pogram der er godt til formålet så vil jeg da gerne høre herom ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2012 - 17:16 #9
Avatar billede thermik Nybegynder
04. februar 2012 - 17:23 #10
Tak for det.. var faktisk det samme som jeg var ved at kikke på fandt den via computer world..

Vil du sende et svar også i andre der har svaret!
Avatar billede thermik Nybegynder
05. februar 2012 - 14:12 #11
smid lige et svar ! ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 15:55 #12
Svar
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 16:20 #13
Hov, nu fik du kun givet mig svar :)

Er der andre der vil have i en ny tråd??