Avatar billede lakana Nybegynder
02. februar 2012 - 17:50 Der er 4 kommentarer

Periodisering

Er der nogle, der ved hvordan jeg periodiserer et beløb ud over månederne? Er der nogen indbyggede funktioner?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. februar 2012 - 18:16 #1
Du skal nok præcisere lidt hvad det er du ønsker.

Det er forholdsvis nemt at lave en udregning af måneder imellem to datoer og så dividere det op i beløbet, men jeg er ikke sikker på at det er det du ønsker.
Avatar billede thadoews Nybegynder
02. februar 2012 - 19:59 #2
Hvis jeg gætter rigtigt skal du bruge funktionen =YDELSE
Den deler et beløb op i lige store ydelser fordelt på n-antal gange, som er dine år/måneder/dage.
Avatar billede lakana Nybegynder
13. februar 2012 - 11:27 #3
Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg skal gøre. Jeg har fået til opgave at periodisere en udgift ud på et antal måneder alt efter hvor langt inde i måneden man er, hvor længe den samlede periode strækker sig over, og hvor stort beløbet er.

Er der ikke en bestemt regnskabsmæssig måde at gøre det på? Jeg tror ikke det er YDELSE()-funktionen desværre.
Avatar billede thadoews Nybegynder
13. februar 2012 - 11:43 #4
Her er der brugt YDELSE
http://gupl.dk/673808/

Hvis det ikke kan hjælpe, må du bare gøre det på den hårde måde ;) Jeg tror ikke der findes en formel til den slags opgave, men der skal en mængde udregninger til :)